چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 14:52

موضع خصمانه رسانه‌های دشمن نشانگر اثرگذاری کنفرانس وحدت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: موضع گیری های خصمانه رسانه های دشمن نشانگر اثرگذاری کنفرانس وحدت اسلامی در سطح جهان است.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا آیت الله محسن اراکی روز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی افزود: سیاست های ستیزه جویانه مثلث شوم یعنی آمریکا و انگلیس و اسراییل علیه کنفرانس وحدت اسلامی نشان دهنده تاثیر این کنفرانس است.
وی از بنگاه سخن پراکنی بی بی سی به عنوان یک رسانه دشمن نام برد و گفت: ستیزه جویی این رسانه و رسانه های همسو با برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نشانه روشنی از این دشمنی است.
وی گفت: موضع گیری های خصمانه رسانه های دشمن به ویژه بی بی سی نشانگر اثرگذاری این کنفرانس در سطح جهان است.
آیت الله اراکی با اعلام برنامه های سی امین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: کنفرانس امسال با حضور 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور برگزار می شود و این میهمانان ضمن اعلام همبستگی جهانی خود به عنوان نمایندگان جامعه اسلامی با وجود همه گرایش ها در یک مکان و با انگیزه و هدفی واحد، پایبندی خود را به اسلام اعلام می کنند.
اراکی اصل تشکیل این کنفرانس را نمادی از وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت: مشکلات امت اسلامی و محورهای مربوط به سرنوشت جامعه اسلامی در کنفرانس وحدت بررسی می شود و میهمانان داخلی و خارجی به ارائه پیشنهادها و نظرها و همچنین ارائه مقالات تحقیقی می پردازند.
دیبرکل مجمع تقریب مذاهب افزود: در کنفرانس های قبلی پیشنهادهایی ارائه شد که برخی از این پیشنهادها در قالب برنامه های اجرایی انجام شد که می توان به اتحادیه های گسترده همچون اتحادیه مقاومت، بانوان فعال تقریبی، احزاب پیشتیبان مقاومت و سازمان خیر اسلامی (سخا) اشاره کرد.
وی همچنین گفت: 14 اتحادیه بزرگ جهانی در دست اقدام است که تعدادی در جریان راه اندازی است.
اراکی از همزمانی برگزاری جشنواره فیلم وحدت با این کنفرانس سخن گفت و اظهار داشت: جشنواره فیلم وحدت که به همت هنرمندان و با تلاش های هاشم میرزاخانی برگزار می شود، یکی از موفق ترین جشنواره های فیلم است و با توجه به این که برای اولین بار چنین جشنواره ای با موضوع وحدت برپا می شود، گام موثری در نشر فرهنگ وحدت جامعه اسلامی در کشور و جهان خواهد بود.
وی افزود: در مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی از منتخبین جشنواره فیلم وحدت تجلیل می شود و ضمن نمایش بخشی از فیلم های این جشنواره قرار است برخی از هنرمندان داخلی نیز در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار گیرند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب از حضور 100 شخصیت داخلی در کنفرانس امسال خبر داد و در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: شش کمیسیون و نشست های تخصصی در سی امین کنفرانس وحدت تشکیل می شود و 10 نشست تخصصی نیز همزمان با برگزاری کنفرانس برپا می شود که نشست شورای مرکزی بیداری اسلامی به ریاست علی اکبر ولایتی از جمله این نشست هاست.
وی افزود: کمیسیون های سی امین کنفرانس وحدت اسلامی شامل کمیسیون رویارویی با چالش های فراروی امت اسلام، کمیسیون وضعیت اقلیت های دینی، کمیسیون اتحادیه علمای مقاومت، کمیسیون مساعی حمیده، کمیسیون رسانه و کمیسیون بانوان است.
وی همچنین گفت: کتاب فقه مقارن تالیف آیت الله محمدابراهیم جناتی به عنوان بزرگترین موسوعه علمی در فقه تطبیقی در این کنفرانس معرفی و از نویسنده آن تجلیل می شود.

** جایزه 100 هزار دلاری بهترین کار تقریب گرا پابرجاست
اراکی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره جایزه 100 هزار دلاری برای بهترین کار تقریب گرا گفت: این جایزه همچنان به قوت خود باقی است و منتظر رسیدن آثار هستیم که البته فراخوانی در این زمینه قبلا منتشر شده و باید دوباره فراخوان بدهیم.
وی درباره تجلیل از شخصیت های تقریب گرا در کنفرانس امسال گفت: قرار است در این کنفرانس از زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی(ره) و صافی ناز کاظم نویسنده مصری به عنوان شخصیت های تقریبی تجلیل شود.
اراکی همچنین از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: کنفرانس امسال با موضوع وحدت و ضرورت مقابله باجریان های تکفیری از پنجشنبه در سالن اجلاس سران آغاز می شود.
در این کنفرانس متفکران و اندیشمندانی از کشورهای مالزی، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، تایلند، الجزایر،انگلستان،آمریکا، استرالیا، تونس، چین، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.
نقش جریان های تکفیری در تفرقه صفوف مسلمانان، ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برای تحقق وحدت امت، نقش استعمار در تجزیه جهان اسلام توسط جریان های تکفیری و خطر جریان های تکفیری برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین از جمله محورهای این کنفرانس است.
فراهنگ**1003** 1823خبرنگار: محمدرضا جعفرملک* انتشار دهنده : طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1047 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب