چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 14:24

ایرانی ها دروازه هنری خود را برای جهانیان باز کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ الجزایر در بازدید از هنرهای معاصر تهران گفت: ایرانی ها دروازه هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند و نیازی به معرفی ندارند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از موزه هنرهای معاصر ‌عزالدین میهوبی در بازدید از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان دریای آونگان اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر نشان می دهد که ایرانی ها چقدر به مسائل هنری اهمیت و توجه نشان می دهند وایران نیاز ندارد که خودش را معرفی کند و یا به اثبات برساندچرا که برای همه جهانیان ،هنر ایرانی مشخص و روشن است.
وی ادامه داد: ‌فرهنگ و هنر نیاز به ترجمه ندارد ،هنریک زبان جهانی است ، مانند هنرهای تجسمی، موسیقی ، سینما، فیلم و... و اینها همه، زبان حال انسانیت و آدم ها هستند.
وزیر فرهنگ الجزایر افزود:این تنوع آثار هنری از ملیت ها و اقوام مختلف و نمایش آنها در این موزه مشخص است که ایرانی ها دروازه ی هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند و این یک امتیاز است .
وی گفت: وقتی که در این نمایشگاه آثار هنرمندان الجزایری را دیدم، خوشحالی ام چند برابر شد و این احساس و این امکانات را برای ایجاد فعالیت های مشترک بین ایران و الجزایر تشویق می کند.
عزالدین میهوبی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و الجزایر گفت: یک تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر باید برقرارشود و یادآوری می کنم که در جشنواره هنر،خط و مینیاتور (هنر ایرانی) آثار هنرمندان ایرانی در جمع هنرمندانی از دیگر کشورها ، خوش درخشیدن و جوایز خوبی هم از این جشنواره نصیب آنها شد.
در ادامه مجید ملا نوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی افزود: چند سالی است که جشنواره خوشنویسی و نگارگری در الجزایر برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور دارند (هم به عنوان داور وهم هنرمندان) و من با مدیر این جشنواره صحبت کردم تا هنرمندان الجزایری به ایران بیایند تا هنر کالیگرافی و هنر تذهیب ایرانی را یاد بگیرند.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر ،در این دیدار ملا نوروزی کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به وزیر فرهنگ الجزایر هدیه کرد.
فراهنگ**9338**1823* دریافت کننده : صدیقه بهارلو** * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1013 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب