چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 13:49

افتتاحیه دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
افتتاحیه دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران شنبه 27 آذرماه جاری در باغ نگارستان برگزار می شود.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، در دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران 195 اثر در بخش رقابتی در رشته های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و پرتره سازی به شیوه نگارگری و پرداز به نمایش گذاشته می شود.
همایش علمی در دو بخش مقالات علمی با محوریت تاثیر مدرسه صنایع قدیمه و موزه هنرهای ملی در نگارگری معاصر و نشست های تخصصی و سخنرانی استادان و متخصصان با موضوع نگارگری ایران برگزار از برنامه های دیگر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران است.
به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، مراسم گشایش دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با حضور مجید ملانوروزی؛ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت قرهنگ و ارشاد اسلامی و استادان و هنرمندان نگارگری ساعت 16 با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه تهران و انجمن ملی نگارگری ایران از 27 آذر به مدت یک ماه در باغ موزه نگارستان برگزار می شود.

** آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر نیاوران
آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر نیاوران پنج شنبه 25 آذر ماه همزمان با ایام فرخنده هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت پیامبر مهربانی ها، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش هنری نیاوران، دومین جشنواره «شعر نیاوران» با هدف اعتلای زبان پارسی، فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح و دوستی و حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شده و در مراسم اختتامیه اسامی نفرات برتر و آثار برگزیده این جشنواره اعلام خواهد شد.
این آیین با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید برجسته حوزه شعر و ادبیات، پژوهشگران و دانشجویان حوزه ادبیات همچنین اعضای هیات داوران و شرکت کنندگان در جشنواره از ساعت 17:30 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود.
رونمایی از کتاب پایتخت شعر 2 گزیده اشعار دومین جشنواره شعر نیاوران و اجرای گروه موسیقی ماهیما به خوانندگی حجت اشرف زاده، از بخش های ویژه آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر نیاوران خواهد بود.
پس از انتشار فراخوان دومین جشنواره شعر نیاوران به دبیری محمد سلمانی، 3830 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از بررسی آثار، اسامی نفرات برتر در دو بخش آزاد و ویژه این جشنواره، در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

** آغداشلو رئیس شورای داوری دوسالانه نقاشی دامون فر شد
آیدین آغداشلو با حکمی از سوی سیف الله پویاراد رئیس دوسالانه دامون ‌فر، برای سومین بار رئیس شورای داوری این دوسالانه نقاشی شد.
او در حالی ریاست شورای داوری ششمین دوسالانه ویژه جوانان زیر ٢٥ سال ایران را پذیرفت که در دوره نخست این رویداد در تابستان ١٣٨٥ و نیز دو سال پیش، در دوره پنجم عهده دار این مسئولیت بود.
پویاراد، در بخش‌هایی از حکم انتصاب آغداشلو نوشته است:'نظر به دانش و تعهد حضرتعالی، و توجهی که به پیشرفت نسل جوان دارید و تاکیدتان به امید، به فردای بهتر برای سرزمین مادری، شما را به عنوان ریاست شورای داوری ششمین دوسالانه نقاشی دامون فر منصوب می کنم.'
وی در این حکم در ادامه گفت: بیش از یک دهه حضور دو سالانه دامون‌فر ثابت کرد، رویدادهای هنری در کنار بخش خصوصی مجال رشد و نوآوری می‌یابند؛ دامون‌فر نیز همواره با بهرمندی از حضور نخبگان و بزرگان در شورای داوری، سعی مستمر کرده تا جوانانی که از دل این رویداد ملی برگزیده می‌شوند نگاهی نو به جامعه تجسمی علاوه کنند که به گواه پنج دوره پیشین چنین بوده و یقین دارم به لطف تعهد و تخصص مثال زدنی جنابعالی در دوره ششم نیز چنان خواهد بود.'
هنرمندان علاقمند به شرکت در ششمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر تا 28 آذر ماه جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق سایتwww.iranartfestival. com در این رویداد ملی شرکت دهند.
فراهنگ**9338**1027**دریافت کننده: صدیقه بهارلو** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1463 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب