سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 12:48

جنگ نرم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مهمترین تهدید دشمنان علیه انقلاب است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهمترین تهدید فعلی دشمنان علیه انقلاب و ملت ایران را جنگ نرم آنان درحوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و برلزوم هوشیاری دراین حوزه ها ازسوی مسئولان و مردم تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری روز سه شنبه در کنگره رزمندگان استان گلستان که درمصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت: در این جنگ، دشمنان برنامه ریزی و زمینه سازی کرده و سربازان و فرماندهان میانی آنان در داخل کشور نیز آن را اجرا می کنند.
وی با تاکید بر ضرورت شناخت دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی، افزود: هر انقلابی از جمله انقلاب اسلامی، بیشترین لطمه و صدمه را از مخالفان و دشمنان داخلی می خورد تا دشمنان بیرونی.
سرلشکر جعفری اضافه کرد: دشمن اصلی و نخست انقلاب اسلامی و ملت ایران، آمریکا است که قاطبه مردم ایران نسبت به این دشمنی آگاهند و اندک مردمی که دراین خصوص تردید داشتند، در موضوع بدعهدی آمریکا در برجام و مساله هسته ای به این باور رسیدند که آمریکا دشمن اصلی است.
وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با حربه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی به دنبال آسیب زدن به انقلاب بودند که موفق نشدند و امروز با توسل به جنگ نرم درحوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال لطمه زدن به محور انقلاب و وحدت یعنی ولایت فقیه هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: نقش و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی به عنوان هدایتگر انقلاب و مردم به صراحت مشخص شده و منویات و جهت گیری های ایشان فصل الخطاب است.
سردار جعفری گفت: متاسفانه امروز عده ای در داخل کشور، مسئول یا غیر مسئول، آگاهانه یا غیرآگاهانه با رفتار و گفتار خود با دشمنان انقلاب در جهت پیروی نکردن از منویات رهبری و بعضا حرکت در جهت خلاف سخنان رهبری، همصدا شده اند.
وی افزود: این عده از دشمنان داخلی وحدت شکن سیاسی هستند که باید آنان را شناخت زیرا حرکت کردن بر خلاف جهت گیری ها و منویات رهبری انقلاب، لطمه و خسارات زیادی به انقلاب و آرمان های آن وارد می کند.
سردار جعفری اضافه کرد: تبعیت از رهبری نبایستی فقط در حرف و گفتار باشد بلکه باید در عمل به آن پایبند بود و اصول و مبانی انقلاب را حفظ کرد و در راستای وحدت کلمه که از اصول و مبانی اصلی انقلاب است، حرکت کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فتنه 88 به عنوان نمونه ای از تبعیت نکردن از رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: هدف آن فتنه هشت ماهه که به اعتقاد بنده به عنوان یک کارشناس دفاعی و امنیتی، بسیار خطرناک تر از جنگ تحمیلی هشت ساله بود، از بین بردن و تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری بود.
سردار جعفری با تاکید برضرورت شناخت دشمنان و مخالفان داخلی ولایت فقیه، ادامه داد: اگر می خواهیم شهیدان که ما هرچه داریم به برکت خون آنان است، از ما راضی باشند باید به اصول و مبانی انقلاب پایبند و از محور انقلاب و وحدت یعنی ولایت فقیه دفاع کنیم.
وی همچنین درابتدای سخنان خود با تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، از انقلاب اسلامی، شهید و شهادت و وحدت کلمه به عنوان سه واژه پر تکرار در سخنان امام راحل و رهبری انقلاب نام برد و به تبیین ارتباط این سه واژه پرداخت.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی در سایه عنایت و الطاف الهی و رهبری امام راحل با هدف صیانت از دین خدا آغاز شد که برای پیروزی آن، انسان های زیادی خالصانه با جان و مال خود مجاهدت و خون خویش را نثار کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نور الهی در خود دارد و دشمنان نیز با شیطنت های مختلف به دنبال خاموش کردن این نور هستند اما موفق نمی شوند، افزود: برای حفظ انقلاب باید به راهبردهای آن درعمل توجه کرد و نمی توان با موضع گیری های کلی و کلان و یا بی خاصیت از آرمان های انقلاب دفاع کرد.
سردار جعفری خاطرنشان کرد: نخستن راه حفظ انقلاب، حرکت در مسیر شهیدان و شناخت صحیح دشمنان است که قاطبه مردم ایران دراین مسیر حرکت می کنند.
وی همچنین از برگزار کنندگان اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان قدردانی کرد و برلزوم ادامه راه شهیدان در عمل تاکید کرد.
به گزارش ایرنا در این کنگره که با مداحی صادق آهنگران همراه بود، علاوه بر تجلیل از چهار خانواده شهید گلستان، از چهار کتاب حوزه دفاع مقدس و شهید و شهادت نیز رونمایی شد.
کنگره رزمندگان استان یکی از برنامه های شاخص اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان است که امروز با حضور رزمندگان دفاع مقدس استان، استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان، مسئولان و ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی مناطق مختلف استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد.
اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان روز 25 آذر جاری در گرگان برگزار می شود و در راستای آن تاکنون برنامه های فراوان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در استان گلستان برگزار شده است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1071 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار