چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 21:33

جامعه قرآنی نبایستی 15 میلیون پرونده قضایی داشته باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاد و پیشکسوت قرآنی کشور، عمل نکردن به دستورات قرآن را منشاء بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه قرآنی نبایستی 15 میلیون پرونده در دادگاه ها و محاکم قضایی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس سلیمی شامگاه دوشنبه درمراسم کرسی تلاوت نور گلستان ویژه اجلاسیه چهار هزار شهید این استان که در مصلی آزادشهر در شرق این استان برگزار شد، گفت: قرآن تنها برای قرائت نازل نشده بلکه تدبر و عمل به آیات آن به عنوان سبک زندگی اسلامی و نیز هدف غایی نزول این کتاب آسمانی بوده است.
وی افزود: با وجود حدود چهار دهه فعالیت های قرآنی توسط موسسات و مراکز متعدد این حوزه در کشور، هنوز در روخوانی قرآن موفق نبوده ایم و بسیاری از افراد جامعه قرآن را غلط می خوانند.
سلیمی اضافه کرد: قرائت قرآن خوب است و حتی نگاه کردن به قرآن نیز ثواب دارد اما کافی نیست و بایستی فعالیت ها به مرحله تدبیر در قرآن و سپس عمل به دستورات آن صورت گیرد.
وی، خواندن قرآن، فهم و عمل به دستورات آن را سه پیام اصلی قرآن و نیز شهیدان دانست و تصریح کرد: امروز در کشور قاریان زیادی داریم که قرآن را به زیبایی تلاوت می کنند اما اکثرا نمی دانند که قرآن چه می گوید و این برای جامعه اسلامی ما خوب نیست.
پیشکسوت قرآنی همچنین پیام شهیدان را پیام قرآنی دانست و یادآور شد: دفاع از دین و مکتب اسلام، وحدت امت اسلامی، عمل به قرآن، دفاع از امنیت و تبعیت از رهبری، حفظ و صیانت از بیت المال، خدمت به مردم و حفظ حجاب و عفاف از مهمترین پیام های شهیدانی است که جان خویش را نثار کردند.
سلیمی با تاکید بر ضرورت عمل به پیام های قرآنی شهیدان، گفت: اگر می خواهیم رضایت شهیدان را به عنوان انسان های همیشه زنده، به دست آوریم بایستی به پیام های آنان عمل نمایم زیرا ما وامدار 220 هزار شهید، 48 هزار آزاده و 500 هزار جانبازی هستیم که برای حفظ دین و قرآن خدا، ایثارگری کردند.
وی همچنین منشاء بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جامعه را دوری از خدا و عمل نکردن به دستورات قرآن دانست و افزود: اگر افراد جامعه به دستورات این کتاب آسمانی به درستی عمل نمایند نبایستی 15 میلیون پرونده درمحاکم قضایی داشته باشیم.
این پیشکسوت قرآنی کشور خاطرنشان کرد: اگر به دستورات قرآن خوب عمل کنیم کشور ما مثل بهشت می شود زیرا کسی که قرآن را درست بخواند و خوب در آن تدبر و آیات آنرا باور داشته باشد، از بیت المال مردم اختلاس نمی کند، دروغ نمی گوید و به ملت خیانت نمی کند.
سلیمی با تبریک ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت، این هفته را فرصت مناسبی برای بازنگری در سبک زندگی و نیز افزایش بینش و بصیرت قرآنی همراه با الگو قرار دادن سیره نبی مکرم اسلام (ص) دانست و بر آن تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم کرسی تلاوت نور در راستای اجلاسیه 4000 شهید گلستان با قرائت چند تن از قاریان برجسته کشور و این استان و با حضور اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت و برخی مدیران کل گلستان و مسئولان محلی برگزار شد.
دراین مراسم که با قرائت قرآن و اجرای تواشیح همراه بود از 14 خانواده شهید قاری قرآن نیز با اهدای هدایایی تجلیل شد ضمن اینکه سرهنگ 'سیدمهدی حسینی' دبیر ستاد اجرایی اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان نیز در سخنانی کوتاه، گزارشی از 246 برنامه اجرا شده و یا درحال اجرای این رخداد بزرگ فرهنگی که قرار است 25 آذر جاری در گرگان برگزار شود، ارائه کرد.
حضور نیافتن سردار محمدرضا نقدی، رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین کشور که پیش از این به عنوان سخنران اصلی مراسم معرفی شده بود، به دلیل مراسم تکریم و معارفه در تهران از نکات حاشیه ای این مراسم بود.
شهرستان آزادشهر با 92 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، 225 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

اطلاعات تکميلي

خواندن 756 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب