دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 18:57

نماینده رهبری در امور اهل سنت خراسان: همگرایی عامل پیشرفت اسلام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: عامل پیشرفت اسلام همگرایی مسلمانان و تکیه بر باورهای ایمانی مشترک است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام اکبر فرجام، روز دوشنبه در نخستین روز هفته وحدت در همایشی که با حضور علمای شیعه و اهل سنت استان های شرق و شمال شرق کشور بر مزار شیخ الاسلام احمد جامی برگزار شد، افزود: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عمال آنان، ممالک اسلامی را به هرج و مرج کشانده و امتهای اسلامی را به کشتار یکدیگر می خوانند.
وی اظهار کرد: برای مقابله با این توطئه پلید باید همه ما در هفته وحدت تصمیم بگیریم به سهم خود در حفظ فضای الفت، همدلی، همیاری و همگرایی جامعه وظیفه خود را ادا کنیم.
حجت الاسلام فرجام خاطرنشان کرد: عامل اصلی انسجام و وحدت در بین آحاد امت اسلامی قرآن کریم است که وحدت بخش است و همگان را از تفرقه بر حذر می دارد.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تاکید کرد: هر فریادی که بخواهد الفت و وحدت مسلمین را برهم بزند آن فریاد سلاح شیطان است.

* تفرقه افکنان در مسیر استکبار حرکت می کنند
امام جمعه اهل سنت چابهار در این همایش گفت: افرادی که چشم دیدن این انسجام، صفا و صمیمیت پیروان مذاهب اسلامی را ندارند در مسیر استکبار جهانی حرکت می کنند.
به گزارش ایرنا مولوی عبدالواحد بزرگ زاده افزود: هرکس در راستای تحکیم وحدت سنگ اندازی کند نه اهل سنت و نه شیعه است، بلکه دشمن اسلام و نظام اسلامی است.
وی اذعان داشت: به برکت نظام اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری، اهل سنت در آزادی کامل مشغول کسب علم و دانش در حوزه های دینی و سایر مراکز علمی هستند.
مولوی بزرگ زاده خاطرنشان کرد: جامعه اهل سنت افراطی گری را محکوم کرده و تایید نمی کند و بر این باور است که همه باید الفت و همگرایی را در عمل نشان دهند.
وی اظهار داشت: افکار تکفیری هرگز مورد تائید ما نیست و از جنایات ننگین آمریکا، اسرائیل و صهیونیست است.

* علمای شیعه و اهل سنت به افراطیون میدان نمی دهند
امام جمعه تربت جام نیز گفت: علمای شیعه و اهل سنت هرگز به افراطیون میدان نمی دهند و اینکه برخی از اسلام چهره ای خشن نشان می دهند، را از توطئه های دشمن می دانند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام جواد طاهری افزود: الگوی ما برترین شخص عالم است و بهترین کتاب عالم قرآن کریم است و پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم به عنوان الگو مطرح شده است.
وی اظهار کرد: پیامبر رحمت و مهربانی با تمام وجود مثل یک پدر نسبت به کمال و رشد ایمانی بشر حریص بود و خدا را شاکریم که با وحدت راه پیامبر را دنبال می کنیم.
حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: شیعه و اهل سنت طالب قرآن، پیامبر، امامان و بزرگان دین رحمت هستند و هر کجا مسلمانان متحد نباشند ضربه می خورند.
امام جمعه تربت جام اضافه کرد: افرادی که فتوا بر ضد مسلمان می دهند با تشویق افراد به کشتار مسلمانان، به دنبال تضعیف اسلام هستند و حال آنکه مسلمانان راستین، محکم در برابر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی ایستاده اند.

همایش بزرگ وحدت با حضور علما و امامان جمعه اهل سنت و شیعه استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان در تربت جام برگزار شد.
شهرستان 284 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: نرگس اسلامی نژاد ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7519/5132

اطلاعات تکميلي

خواندن 708 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار