دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 16:36

هلال احمر به روشنگری صلح آمیزبودن ادیان کمک می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس گروه فلسفه و علم دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به گستردگی جنگ ها و ظهور گروه‌های تکفیری در خاورمیانه گفت: امدادگران هلال احمر به دلیل حضور مناطق بحران زده می توانند، به روشنگری صلح آمیز بودن ادیان الهی اذهان عمومی مردم کمک کنند.
مهدی گلشنی روز دوشنبه درحضور خبرنگاران از برگزاری همایش « صلح و دین» با پیشنهاد سیدحمید جمال الدینی معاونت آموزش پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر خبر داد وافزود: بسیاری از ملحدان به اشتباه تصور می کنند منشا این منازعات بین المللی ادیان است.
وی با تاکید بر این که منشا تمام ادیان الهی برصلح تاکید دارد، اظهارداشت: در دین مبین اسلام نجات یک انسان را به اندازه نجات بشریت ارزشمند می داند.
گلشنی با بیان این که متفکران،‌ اندیشمندان و عالمان غربی را نشان چهره واقعی اسلام کم کاری کردند،‌ گفت: جنگ و منازعات کنونی منشا دینی ندارد و برخواسته از جاه طلبی و قدرت طلبی سیاستمداران غربی است.
این استاد دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که می توان از ظرفیت هلال احمر و دیگر ارگان برای معرفی واقعی اسلام و حتی دیگر ادیان الهی می توان بهره برد،‌ گفت: تسلط رسانه ‌های جهانی برافکارغربی‌ها سبب شده مردم این کشورها به اشتباه تصور کنند دین مسبب این منازعات است.

** باید افکار دانشمندان و عموم مردم جهان نسبت به دین اصلا شود
وی با بیان اینکه محورتحقیقات و فعالیت ها علمی دانشمندان غربی به جنگ ها کمک می کند،‌ گفت: باید افکار دانشمندان و عموم مردم جهان نسبت به دین اصلاح شود.
گلشنی با بیان اینکه سیاستمداران و برخی صاحب قدرت تنها برای منافع خود اقدام به راه اندازی جنگ های نیابتی می کنند، افزود: با روشنگری بایستی مردم جهان ایمان بیاورند که دین منشا جنگ ها نیست و از سیاستمداران و برخی از دولتمردان خود بخواهند به خاطرجاه طلبی هایشان جهان را به جنگ ها آلوده نسازند.
به گفته وی همایش صلح، علم و دین به مدت 2 روز در محل سالن جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزارخواهد شد.
رئیس گروه فلسفه وعلم دانشگاه صنعتی شریف درباره محورهای این همایش گفت: این همایش با محورهای همچون ' چه نوع پیشرفتی از علم می تواند به صلح جهانی کمک کند' ، 'عوامل کلیدی درتامین صلح جهانی کدامند' ، 'چگونه ادیان الهی می توانند به تامین صلح جهانی کمک کنند'، 'بحران محیط زیست وعلم جدید'، 'نقش سازنده جوامع علمی و جوامع دینی در تامین صلح جهانی و نقش سازنده ادیان الهی در ترویج مدارا و پرهیز از خشونت' است.
گلشنی درباره ارسال مقالات علمی و پژوهشی به نخستین همایش صلح، علم و دین، خاطرنشان کرد: 45 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 19 مقاله پذیرفته شده و مقالات منتخب به صورت کتاب، چاپ و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

**تحقق جهانی عاری از خشونت
سیدحمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمربا بیان اینکه جمعیت هلال احمربه دنبال خرد محوری در مجموعه است، افزود: خرد محوری به ابعاد مختلف توسعه علم توجه می کند و ما باید منادی موضوع توسعه علم در خدمت صلح باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به قرابت ماموریت های هلال احمر با هدف تسکین آلام بشری، برگزاری همایش صلح، علم و دین می‌تواند در گسترش فرهنگ صلح و بشر دوستی موفق و مثبت ظاهر شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره هدف از برگزاری همایش صلح، علم و دین، گفت: به منظور جمع آوری و شناخت ظرفیت های داخلی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش مفاهیم خرد محوری و الزامات توسعه علم در راستای صلح به عنوان یک تجربه منطقه ای برای ارائه به کشورهای دیگر است.
وی افزود: برگزاری چنین همایش هایی می تواند راهکاری مناسب برای تحقق جهانی عاری از خشونت باشد و ما از حضور همه نخبگان و فرهیختگان برگزاری پر بارتر شده چنین همایش هایی استقبال می کنیم.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 632 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار