دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 14:28

حفظ وحدت، وظیفه دینی و عقلی مسلمانان است/ اظهارات مشاور ترامپ در راستای پروژه اسلام هراسی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم تلاش هر چه بیشتر در جهت حفظ وحدت میان مسلمانان، در واکنش به اظهارات سخیف مشاور دونالد ترامپ گفت: امروز دینی که پیامبر آن رحمهً للعالمین و تعالیمش سراسر دعوت به معنویّت، توحید، صلح و آرامش و البته ایستادگی در مقابل زورگویان و طواغیت است، از سوی ابوجهل های زمان به مانعی در برابر رشد بشریت متهم می شود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر چیز به وحدت و اتحاد نیاز دارد و لذا همگی موظفیم هفته وحدت را که از سوی امام راحل(قدس سره) با تدبیری راهبردی برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی اعلام شد، گرامی بداریم و در جهت حفظ وحدت تلاش کنیم.
رئیس قوه قضاییه تفرقه افکنی را سیاست قدیمی و همیشگی دشمنان اسلام دانست و با بیان اینکه این سیاست بیش از هر زمان دیگری از سوی جهان استکبار دنبال می شود افزود: رفتار آنها نشان می دهد که در جهت تفرقه افکنی بین مذاهب، ملل و جریانات مختلف در جهان اسلام از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند و به این ترتیب در پی تضعیف اقتدار مسلمانان و فراهم آوردن زمینه نفوذ و سلطه خود در جهان اسلام هستند.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم پذیرش وحدت از سوی مسلمین به عنوان یک وظیفه دینی و عقلی و تلاش در جهت پرهیز از هر گونه سخن و عمل تفرقه انگیز اظهار کرد: پیروان مذاهب اسلامی پیوندی تاریخی در کشور ما دارند و در طول تاریخ به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده اند لذا هیچ دلیلی برای تفرقه وجود ندارد و همگی باید هدف متعالی را که همان حفظ اسلام است مدنظر داشته باشند.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت وحدت پیروان مذاهب اسلامی حول محور مشترکات فراوانی که در این مذاهب وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشورهای استعماری تا آنجا که توانسته اند آتش فتنه قوم گرایی و اختلاف میان مذاهب را در کشورهای اسلامی شعله ور کرده اند و با همین سیاست، جهان اسلام که زمانی یکپارچه بود به کشورهایی کوچک تقسیم شد و ما همچنان پیگیری چنین سیاستی را در مورد عراق و سوریه شاهد هستیم.
آیت الله آملی لاریجانی تنها راه مقابله با این سیاست استعماری را افزایش سطح بصیرت و دشمن شناسی در میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: امروز دعوت به وحدت و اجتناب از سخنان تفرقه انگیز، وظیفه همه نخبگان، علما و دانشمندان جهان اسلام است و به این ترتیب باید با فتنه جهان استکبار به مقابله پرداخت.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر 'ترزا می' نخست وزیر انگلستان در جریان سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، این اظهارات را سخیف توصیف کرد و گفت: شاید این اظهارات برای کسی که چیزی از تاریخ انگلستان نمی داند قابل پذیرش باشد اما همه دنیا می دانند که جزیره انگلیس همواره در طول تاریخ نقش استعماری خود را ایفا کرده و کشوری که از هزاران کیلومتر آن سوتر برای ایجاد پایگاه نظامی به خلیج فارس آمده، جمهوری اسلامی که همواره مدافع حریم همسایگان خود بوده است را متهم به دخالت و بر هم زدن امنیت منطقه می کند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این تناقض میان گفتار و کردار انگلستان، از نخست وزیر این کشور سوال کرد: شما که در منطقه پایگاه نظامی ایجاد کردید، در عراق نیرو آوردید و با فروش تسلیحات، آن کشتار و فجایع را در یمن رقم می‌زنید و از حاکمان جنایتکار حمایت می‌کنید، به دنبال امنیت هستید و جمهوری اسلامی بر هم زننده امنیت؟
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: گر چه وزیر محترم امورخارجه پاسخ محکمی به این گزافه گویی ها داده اند اما انتظار می رود که دولت در مقام عمل نیز پاسخ قاطع و دندان شکنی به این هتاکی بدهند تا انگلیس بداند که تنها یک جزیره کوچک است و توهم دوران امپراطوری مبتنی بر جهل مردم به پایان رسیده است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی با اقتدار در منطقه حضور دارد و به پشتوانه قدرت مردم خود و رهبری های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جلوی کشورهای سلطه و دخالت های بی معنا و سخنان سخیف آنها خواهد ایستاد لذا از کنار چنین سخنانی نباید به راحتی بگذریم بلکه باید در عمل طوری رفتار کنیم که بدانند کوچک ترین سخن آنان هم واجد آثاری است. به عبارت دیگر، نباید آنها از یک سو چنین حرف هایی بزنند و از سوی دیگر انتظار روابط اقتصادی و سیاسی گرمی را داشته باشند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر مشاور ترامپ مبنی بر اینکه اسلام و قرآن مانع مدرنیته و رشد انسان ها در کشورهای اسلامی است، این سخنان را در راستای پروژه بیهوده و کهنه اسلام هراسی و اسلام ستیزی ارزیابی کرد و گفت: چنین سخنانی تنها جهل جدید حاکم بر دولت مردان آمریکا را نشان می دهد. این فرد ادعا کرده که پیامبر(ص)، تعالیم الهی اسلام و قرآن کریم جلوی پیشرفت کشورهای اسلامی را گرفته و بر همین اساس دعوت به مقابله با آن کرده است. دینی که پیامبر آن رحمه للعالمین و تعالیم آن سراسر دعوت به معنویت، توحید، صلح و آرامش است و البته ایستادگی در مقابل زورگویان و طواغیت است امروز از سوی ابوجهل های زمان متهم می شود. باید از آنان سوال کرد که مدرنیته شما دقیقاً چیست و آیا جز خشونت علیه ملت ها و ضعیف کشی در جهان چه ارمغانی برای بشریت داشته است؟
رئیس قوه قضاییه خطاب به مدعیان عقب ماندگی کشورهای اسلامی به سبب پیروی از اسلام تاکید کرد: مدرنیته ای که شما به دنبال آن بودید و هستید، هیچ دستاوردی جز سرگشتگی و حیرت برای بشر نداشته است. شما ابوجهل های گرفتار در منجلاب پستی ها، قطعاً نمی توانید قرآن را که کتاب توحید و معنویت است و سراسر به عوالم کمال و سیر انسانی اشاره دارد فهم کنید. بنابراین بهتر است به فکر نجات خود از منجلابی باشید که نشانه‌های آن مناظره های سیاسی سخیف و مبتذل ایام انتخاباتتان است، مناظره‌هایی که عرق شرمساری را بر جبین متفکرانتان نشاند و غایت اخلاق، عمل و تفکرتان را محدود به افشای فساد همدیگر کرد. آیا چنین نظامی مانع از ترقی انسانهاست یا قرآن و اسلام؟
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت مسلمانان در مقابل این قبیل اندیشه ها و تفکرات ضد اسلامی تصریح کرد: این اظهارات نشان می دهد که آمریکا فارغ از اینکه حزب حاکم آن از چه جریانی باشد، همان مسیر خود را ادامه می دهد و بنابراین وظیفه مسلمانان است که بیدار و آگاه باشند و بدانند که تنها راه نجات جهان اسلام، تمسک مسلمین به حبل الله المتین، پیامبر، توحید و وحدت است.
رئیس قوه قضاییه مسلمانان را دارای نیروی نهفته و قدرت پنهان جهان توصیف کرد و با اشاره به آیه شریفه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون» اظهار کرد: مسلمانِ مطیعِ حق، در مسیر حقیقت عالم پیش می رود و هیچ تلاشی برای خاموش کردن نور خدا موثر نخواهد بود. جنایات دشمنان اسلام نظیر آنچه که سالها در یمن، عراق، سوریه، افغانستان، هندوستان، ایران، ویتنام و ... شاهد آن بودیم و هستیم، کارنامه سیاه استکبار جهانی است که پیش روی ما قرار دارد و کاملا نشان می دهد که آنها باعث مذلت و فلاکت بشریت هستند.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب سردار غیب پرور از سوی فرمانده معظم کل قوا به عنوان رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تبریک به وی و قدردانی از زحمات سردار محمدرضا نقدی رئیس پیشین سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را یک ظرفیت عظیم مردمی برای کشور توصیف و ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی نیز در چارچوب قانون و در حد امکانات خود، بسیج را در راستای دستیابی به اهداف خود و در جهت رشد جریان بالنده آن یاری کند.
بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون پیش نویس آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رسید.
اجتمام/1193/تنظیم:حسن حیدری

اطلاعات تکميلي

خواندن 762 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار