چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 14:16

برترین های پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در سال 95 معرفی شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پژوهشگران برتر دانشگاه امیرکبیر در بخش های مختلف، واحد تحقیقاتی برتر، واحدهای فناور برتر و کتاب برتر این دانشگاه در سال 1395 روز دوشنبه با حضور رییس و جمعی از معاونان این دانشگاه معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، در این مراسم که در دومین روز هفته پژوهش در سالن فارابی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، دکتر عبدالله اردشیر دانشیار دانشکده مهندسی و عمران و محیط زیست و رییس پژوهشکده محیط زیست به عنوان 'پژوهشگر برتر صنعتی' این دانشگاه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.
همچنین دکتر سهیلا سلحشور کردستانی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر به عنوان 'تجاری ساز برتر' این دانشگاه معرفی و تجلیل شد.
دکتر لیلا ناجی استادیار رشته شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان 'مخترع برتر و تاثیر گذار' این دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفت.
سایر برترین های پژوهشی در این رویداد به شرح ذیل هستند:

***مدیر پروژه برتر صنعتی
دکتر حسین عسکریان ابیانه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه امیر کبیر

***بالاترین ارجاع علمی
دکتر مهدی دهقان عضو کمیسیون تخصصی هیات ممیزه دانشگاه امیر کبیر، به دلیل کسب بیشترین ارجاعات در 5 سال گذشته

***بالاترین ارجاع نسبی علمی
دکتر وحید حدادی رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

***بالاترین کمیت و کیفیت در مقالات - ISI
دکتر سجاد جعفری مدیر دانشجویی فرهنگی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر

***انتشار کتاب ملی
دکتر علی اکبر رمضانیان پور استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نویسنده کتاب 'مواد جایگزین سیمان، خواص ، داوم و توسعه در بخش کتاب برتر منتشر شده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 95

***پروژه های برتر در بخش دکتری
در بخش پروژه های برتر دکتری، عبدالله اسدی از گروه مستقل شیمی، محمد فتوحی از دانشکده مهندسی مکانیک، سعید سهمانی از دانشکده مهندسی مکانیک ، رضا نصیری زرندی از دانشکده مهندسی برق، ثریا قیم پور از دانشکده مهندسی نساجی ، صابر محمدی از دانشکده مهندسی نفت و آزاده سپهوندی از دانشکده مهندسی پزشکی

****پروژه های برتر در مقطع کارشناسی ارشد
در بخش پروژه های برتر در مقطع کارشناسی ارشد رضا محمدی از دانشکده مهندسی مکانیک، ساسان توکلی از دانشکده مهندسی دریا و فاضل رنگریز رستمی از دانشکده مهندسی برق تقدیر شدند.

***واحدهای فناور برتر
واحدهای فناور برتر در سه بخش شرکت های دانش بنیان، واحد فناور در مرحله پیش رشد و واحد فناور در مرحله رشد معرفی شدند.
در بخش واحد فناور شرکت های دانش بنیان، شرکت 'مواد ساخت آزما ویستا' که از جمله در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی مکانیک خاک و مقاومت مصالح فعالیت می کند، معرفی شد.
شرکت 'آراد توسعه انرژی فیدار' که در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند، به عنوان واحد فناور برتر در مرحله پیش رشد معرفی و تقدیر شد.
شرکت 'پیشتاز طراحان الیت' که در زمینه صنعت ساختمان فعالیت می کند نیز به عنوان واحد فناور برتر در مرحله رشد معرفی و تقدیر شد.

***واحد تحقیقاتی برتر
پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
این پژوهشکده در زمینه های تعیین و کنترل وضعیت و مکانیک مدار ، مهندسی سیستم و تضمین محصول سیستم های فضایی، سازه و مواد هوایی و فضایی ، کنترل حرارت و حوزه های هوایی فعالیت تحقیقاتی دارد.
از دستاوردهای این پژوهشکده، انجام دو طرح کلان ملی توسعه فناوری های کلیدی طراحی هواپیمای مسافربری 150 نفره و طرح کلان ملی طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده است.
هفته پژوهش سال 95 از 21 تا 27 آذرماه برگزار می شود و روزهای این هفته به ترتیب با عنوان های 'پژوهش، فناوری و مدرسه'، 'پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین' ، 'پژوهش، فناوری و صنعت'، 'پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل'، 'پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش'، 'ایده برتر، سرمایه ملی' و ''پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه' نامگذاری شده است.
علمی**2038**
خبرنگار: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/

اطلاعات تکميلي

خواندن 802 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب