جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 17:29

خطیبان نماز جمعه:برجام باعث اجماع گروه های سیاسی در مقابل آمریکا شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور تاکید کردند که برجام باعث اجماع همه گروه های سیاسی نظام در مقابل توطئه های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی شده است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور، امامان جمعه با اشاره به ترفندهای دشمنان و هجمه های فراوان علیه ملت ایران در برهه های مختلف، یادآور شدند: باید هوشیار باشیم، برجام تعهدی چند جانبه است، اینکه این توافقنامه نقض و اقدامی بدتر انجام شود، هیچگاه نباید به اتحاد ملت و دولت آسیب برساند.
آنان در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) و هفته وحدت تصریح کردند که وحدت موضوعی است اکنون بیش از هر زمانی در جامعه به آن نیاز است.
امامان جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی اکنون در شرایطی بسر می برد که بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی دارد، اظهار داشتند: این وحدت با محوریت ولایت موجب استحکام هرچه بیشتر داخلی کشور شده و جواب توطئه های خارجی را می دهد.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور در 900 پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور نسبت به پوشش خبری این آیین عبادی سیاسی اقدام کرده اند که گزارش پیش رو بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها است.

** نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیاز به اتحاد، وفاق و همدلی دارد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بندرعباس با بیان اینکه بلند گوها و تریبون ها برای کشاندن جامعه به دعوا نیست؛ تصریح کرد: کشاندن دعواها به میان مردم موجب اضطراب جامعه می شود.
وی اظهارکرد: بیایید در هفته وحدت به خاطر پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با تشکیل نشست های مختلف هرچه دارید با هم بگویید.
** نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه کوبیدن بر طبل اختلاف ممکن است اتحاد مسلمانان را خدشه دار کند، گفت: تنوع زبان ها بر اساس آموزه های دین اسلام نشانه توحید است و نباید موجب اختلاف های قومی شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت افزود: همزمان با هفته وحدت باید شیعه و سنی به اتحاد مسلمانان توجه کنند و شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اسلام را الگوی خود قرار دهند.
وی با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی (عج) همواره به فکر امت خود بوده است و این وظیفه ماست که ارتباط خود را با ایشان بیش از پیش حفظ کنیم.
** امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: بزرگترین دستاورد ولادت رسول اکرم (ص) وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: رسول اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و سلم زمانی متولد شد که تمام دنیا را تاریکی فرا گرفته و بشر از لحاظ اعتقادی، اخلاقی و عمل سقوط کرده بود به طوری که ادیان یهودیت و مسیحیت دستخوش تحریف شده و انسان‌ ها گرفتار کفر، شرک، هواپرستی و خرافات بودند.
وی ادامه داد: همچنین آن‌ حضرت (ص) در شرایطی متولد شد که ظلم، تبعیض و نابرابری بیداد می‌کرد و توحید و عدالت و راه صحیح وجود نداشت.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کردند: ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم صلی‌ الله ‌علیه‌ و سلم برای بشریت مایه‌ رحمت است.
وی ادامه داد: آن‌ حضرت راه رسیدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگی سالم و مطابق فطرت را به او آموخت و به انسان‌ها آموخت که چگونه خودشان را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهند.
امام‌جمعه مسجد مکی با بیان اینکه آن ‌حضرت با ولادت و بعثت خودشان وحدت را برای انسان‌ها به ارمغان آوردند گفت: آن بزرگوار اقوام و قبایل متعدد عرب را که 100 سال با هم درگیر بودند با یکدیگر متحد کردند.
** خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه هم اکنون وحدت در بین امت اسلامی وجود ندارد اظهار کرد: تنها راه مقابله با استکبار و پیروزی بر قدرت های زورگو وجود وحدت در بین مسلمانان است.
حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به اینکه امروز در 58 کشوربیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان زندگی می کنند، اظهار کرد: تفرقه، اختلافات، درگیری و نبود وحدت در بین مسلمانان باعث شده است که اجانب، بیگانگان، قدرت های استعماری و استکباری و همچنین سلطنت طلب ها بر امورات مسلمانان مسلط شوند.
وی با بیان اینکه همه سازمان های بین المللی توسط غرب مدیریت می شود اظهار کرد: عضویت دائم در شورای امنیت برای غربی ها بوده و هیچ کشور اسلامی در این مجموعه به عنوان عضو مطرح نیست.
خطیب جمعه بجنورد با اذعان به اینکه دادگاه لاهه توسط نظام لیبرال دموکراسی مدیریت می شود و مسلمانان هیچ سهمی از آن ندارند، تصریح کرد: چرا باید ما را با لیبرال دموکراسی محک زده، ضد حقوق بشر خطاب و خط مشی ما را آن ها تعیین کنند.
وی ادامه داد: مسلمانان با داشتن منابع انرژی فراوان، زیرزمینی و حتی در اختیار داشتن ثروت ها هیچ اختیاری از خود نداشته و این کشورهای غربی هستند که اراده کنند می توانند راحت ما را تحریم کنند.
حجت الاسلام نوری وحدت بین امت اسلامی را عامل کوتاه شدن دست قدرت های استکباری و چیرگی آن ها دانست و گفت: اگر مسلمانان به موضوعات وحدت آفرین نظیر کلام خدا، دین، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل توجه کنند به طور قطع در برابر دشمنان قدرت برتری خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: باید از قاطعیت سخنان امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند الگو گرفت.
حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام و نقض آشکار در مورد این پیمان گفت: با گذشت 4 سال که کارها و مطالعات هسته ای و تعطیلی پروژه ها هسته ای انجام شده متاسفانه هیچ اقدام موثری از آمریکا دیده نشده است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند آمریکا قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: با دشمن بیگانه، بنده نفس، سلطه طلب و استعمارگر نمی توان عهد و پیمان داشت.
** نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: چهره کریه و زشت آمریکا با تمدید 10 ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان نمایان شد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: فرایند پرفراز و نشیب برجام هم اکنون به ایستگاهی رسیده است که آمریکا با بدعهدی و تمدید تحریم‌ها علیه کشورمان آن را نقض کرد.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و هوشمندی بارها در خصوص بدعهدی آمریکائی ها و بی اعتمادی به آنها تذکر داده بودند و این اقدام آمریکائی ها، هوشمندی رهبری را برای همه ثابت کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم اکنون فرصت مناسبی برای تقویت انسجام ملی و همگرایی مردم، مسئولان و رهروان شهداست، یادآوری کرد: کمترین انتظار مردم در مقابل بدعهدی های آمریکا، دادن پاسخ قاطع و هوشمندانه به طرف مقابل و اکتفا نکردن به نامه نگاری با سازمان ملل است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شرکت نخست وزیر انگلیس برای اولین بار در نشست سران شورای خلیج فارس و سخنرانی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این اقدام نشان داد که نه تنها آمریکا بدعهدی کرده، بلکه استعمار پیر انگلیس نیز دنباله رو این کشور است.
وی همچنین با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) به مردم اظهار کرد: برای ظهور ایشان باید علاوه بر دعا، با عمل نیز آمادگی خود و جامعه را اعلام کرده و جامعه را از هوا و هوس های نفسانی و بی تقوایی پاک کنیم تا زمینه ظهور ایشان فراهم شود.
**امام جمعه سنندج گفت: باید زیر پرچم اسلام، وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و نگذاریم دشمنان میان ما تفرقه ایجاد کنند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک هفته وحدت به ملت ایران افزود: دست خداوند بزرگ با جمع است و تا زمانی که وحدت و برادری داشته باشیم ظفر و پیروزی از آن ما است.
وی اظهار کرد: اگر وحدت نداشته باشیم و نفاق و تفرقه بین ما وجود داشته باشد، شکست ما حتمی است؛ بنابراین تلاش کنیم وحدتی که اکنون بر ایران حاکم است افزایش یابد.
ماموستا خدایی به داستان زندگی پیامبر اسلام پرداخت و گفت: پیامبر (ص) زمانی که وارد مدینه شد، بین مردمی که سال ها جنگ و ستیز بود، وحدت و برادری ایجاد کرد که نشان از عظمت و صلح جویی پیامبر بزرگوار دارد.
وی اضافه کرد: ما نیز از پیامبر خود الگو بگیریم و تلاش کنیم همواره سایه وحدت بر جامعه وجود داشته باشد؛ چرا که در سایه وحدت و یکپارچگی است که شاهد پیشرفت و امنیت خواهیم بود.
امام جمعه سنندج مردم را به شرکت در مجالس مولودی خوانی فراخواند و افزود: شایسته است مومنان، با شرکت در جلسات مولودی خوانی پیامبر اسلام، عشق و ارادت خود را به ایشان ابراز کنید.
ماموستا خدایی گفت: کردستان همیشه به مجالس رنگین مولودی خوانی شهره بوده و امیدواریم شاهد پررنگ تر شدن این مجالس باشیم.
** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: شیعه و سنی امروز با تقویت وحدت باید با به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان افزود: وحدت به معنی شیعه شدن افراد سنی و بالعکس نیست بلکه معنای وحدت احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر است.
وی با ذکر بخشی از دسیسه های اجانب علیه شیعه و سنی اضافه کرد: یک هزار سال شیعه و سنی با دوستی و مودت کنار یکدیگر زندگی کردند ولی الان با دسیسه های آمریکا، صهیونیسم و انگلیس جنگ شیعه و سنی به نام دین راه اندازی کردند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مستکبران جهان در کشورهای مسلمان منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و پاکستان جنگ راه انداخته اند.
آیت الله محمدی گفت: برخی از روی جهل و افراطی گری به مقدسات شیعه و سنی توهین می کنند در حالیکه رهبری انقلاب فرمودند ' کسی که خود را شیعه یا سنی می داند ولی به مقدسات یکدیگر توهین می کنند شیعه و سنی واقعی نیست'.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید به مقدسات اهل کتاب توهین کرد افزود: نباید با ادیان دشمنی کرد.
وی درباره تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل گفت: انتظار از این نهاد بسیار زیاد است با این وجود کارهای زیادی انجام دادند.
امام جمعه همدان یادآوری کرد: سه امام از جمله امام جواد (ع)، هادی (ع) و حسن عسگری(ع) در سخت ترین شرایط زندگی می کردند و هر چه به زمان تولد امام زمان (عج) نزدیک می شد محدودیت ها و سختگیری ها نیز افزایش می یافت.
آیت الله محمدی بیان کرد: این امامان در میان لشگر دشمن زندانی بودند به گونه ای که ارتباط آنها با مردم قطع شده بود.
وی افزود: شیعه باید یک اسلام شناسی واقعی باشد نه اینکه روز شهادت امام حسن عسگری (ع) به گرفتن مراسم عزاداری، روضه و گریه کردن ختم کند.
وی بر ضرورت مطالعه دوران امامت و زندگی امامان به ویژه امام حسن عسگری (ع) تاکید کرد و گفت: شیعیان مطالعه کمی دارند در حالیکه شیعه باید تجسم عینی عقل و ادب باشد.
وی اظهار کرد: شیعه باید بیدار، آگاه، زمان شناس و دشمن شناس باشد و به جای گذراندن تمامی اوقات خود برای کسب مادیات کمی هم مطالعه و تحقیق کنید.
امام جمعه همدان تصریح کرد: نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد ولی هنوز نتوانسته ایم بسیاری از احکام اسلامی را در کشور جاری کنیم.
آیت الله محمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین و سنگین ترین کارهای امام حسن عسگری (ع) هدایت مردم به سمت ولی فقیه در زمان غیبت امام عصر (عج) بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر امام راحل (ره) و رهبری فرزانه انقلاب در برابر هزاران فتنه داخلی و خارجی سکان کشور را عهده دار نبودند باید نگران تداوم انقلاب بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: امام حسن عسگری (ع) فرهنگ ولایت فقیه را نهادینه کرد.
**نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سردادن شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران یک مساله اعتقادی است که با تاسی از قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) در 40 سال گذشته این شعار را سر می دهد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: آنچه ملت ایران به عنوان تعیین کننده خط مشی سیاست خارجی کشور می داند بیانات رهبر معظم انقلاب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب سردادن شعار مرگ بر آمریکا را منطقی می دانند و در این عرصه دقیقا با امام راحل(ره) همگام هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: منطقی که پشت این شعار قرار دارد این است که آمریکا سیاست کلی اش را بر حفظ منافع ملی و تامین امنیت داخلی خود بر پایه روحیه افزون طلبی و دست اندازی در دیگر کشورها استوار کرده و سیاست خارجی این کشور سلطه طلبانه است زیرا همواره شعار دموکراسی سر می دهد اما از حکومت های دیکتاتوری حمایت می کند.
آیت الله سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار آبان ماه با دانشجویان سخنان ارزنده ای در رابطه با آمریکا بیان کردند که مهمترین آن این است که دشمنی با آمریکا مربوط به زمان حال نیست و سابقه طولانی دارد زیرا تاریخ این کشور پر از خیانت به ارزش ها، فرهنگ ها و ملت هاست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمنی با آمریکا فقط مربوط به ایران اسلامی نیست و در خیلی از کشورها با توجه به آگاهی از سلطه گری و جنایات آمریکا امروزه دشمنی با این قدرت استکباری وجود دارد.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: ملت ایران با مردم آمریکا دشمن نیست بلکه مخالف سیاست های راهبردی دستگاه حاکمیتی این کشور هستند و شعار مرگ بر آمریکا علاوه بر کشورهای مختلف در صورت ادامه داشتن فشار بر مردم آمریکا در درون این کشور نیز سرداده خواهد شد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: بدعهدی آمریکا در مساله برجام نمونه ای از سیاست خارجی سلطه جویانه آمریکاست و امروزه چهره بزک کرده و دروغین این کشور آشکار شده زیرا از طرفی شعار ترویج دموکراسی سر می دهد و سخن از آزادی می زند و از طرف دیگر از حکومت های دیکتاتوری مانند صهیونیست و سعودی با تمام وجود حمایت می کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در نیمه دوم قرن بیستم طراحی حدود 100 کودتای نظامی، دهها بار دست اندازی و اشغال نظامی بعضی از کشورها و تهدید و تحریم های مختلف و حمایت از داعش از جمله اقدامات آمریکا بوده است.
** نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد گفت: اقدام آمریکا در نقض برجام و توافق مجلس این کشور برای تداوم تحریم هاعلیه ایران، مسئولان نظام از رییس جمهوری تا دیپلمات های کشور را در بیان عهدشکنی آمریکا یکصدا کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد افزود: آمریکا بارها با پلمپ برخی دستگاه های هسته ای و وضع برخی تحریم ها دشمنی خود را با ایران به اثبات رسانده است.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها بر دشمن شناسی مسئولان در مذاکرات و این که مذاکره کننده ها مراقب بدعهدی های آمریکا باشند، تاکید داشته اند.
نکونام تصریح کرد: اکنون انتظار و نگرانی مردم از نتایج تصمیم مجلس آمریکا در تداوم تحریم ها علیه ایران، تصمیم گیری درست ازسوی مسئولان نظام است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری ادامه داد: اکنون از مسئولان انتظار است توجه خود را به توان داخلی و مساله اقتصاد مقاومتی معطوف کنند.
امام جمعه شهرکرد همچنین با تبریک آغاز هفته وحدت از 22 آذرماه جاری اظهار کرد: حفظ وحدت بین شیعه و سنی از ضرورت های جامعه در برابر تفرقه افکنی های دشمنان است.
**امام جمعه موقت ایلام با اشاربه به اینکه برجام باعث اجماع همه گروه های سیاسی نظام در مقابله با توطئه های آمریکا علیه ایران اسلامی شده است، گفت: این (وحدت) چیزی است که به آن نیاز داریم.
حجت الاسلام شمس اله سراج در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: تا قبل از برجام عده ای عهدشکنی آمریکا را باور نداشتند اما اکنون بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای همه ثابت شده است.
وی افزود: آنهایی که زمانی دفاع می کردند اکنون به اشتباه خود پی برده و آن روی چهره پلید استکبار و در راس آن آمریکا را دیدند.
امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سخنان برخی کارشناسان غربی مبنی بر اینکه ترامپ توافقنامه برجام را پاره می کند، تاکید کرد: بعید است او این کار را انجام دهد ولی ممکن است کاری بدتر از پاره کردن انجام دهد.
حجت الاسلام سراج یادآور شد: باید هوشیار باشیم چون آنها قصد دارند با این حربه ها، امتیازهایی که در زمان انعقاد برجام از ما گرفتند را بیشتر کنند.
خطیب جمعه موقت ایلام با بیان اینکه مبارزه با استکبار بدون هزینه نیست و ریاضت هایی در پی دارد، گفت: به همین دلیل باید از اسراف و تجملات پرهیز کرده و به کشاورزی و توان صنعت داخلی تکیه کنیم.
حجت الاسلام سراج اضافه کرد: باید مدیریت جهادی به تمام معنا در کشور حاکم شود تا به سعادتی که لایق جمهوری اسلامی به عنوان سردمدار دین و اسلام در جهان است، دست پیدا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار کرد: اهل تسنن و اقلیت های مذهبی کشور دارای ظرفیت های بالایی هستند که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.
حجت الاسلام سراج افزود: جامعه اهل تسنن کشور به نظام معتقد و همیشه پشتیبان و یاور نظام اسلامی بوده و هستند و برای حفظ آن پا به پای برادران شیعه در دوران دفاع مقدس جنگیدند و خون های بسیاری در راه دفاع از وطن تقدیم نظام کردند.
وی تاکید کرد: این افراد هم اکنون نیز در خارج از مرزهای کشور در سوریه و عراق در حال مبارزه با تروریست های تکفیری و داعش هستند و با اهدای خون خود ثابت می کنند که داعش هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد بلکه مزدوران استکبار جهانی هستند.
**امام جمعه موقت ساری گفت : چهره جمهوری اسلامی ایران با یاوه سرایی های دشمنان مخدوش نخواهد شد.
حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری افزود: اقتدار نظام الهی ایران و ایستادگی درمقابل ظلم و ستم دشمنان بر همگان ثابت شده است و تهمت و افترا در این زمینه کارساز نیست.
خطیب جمعه ساری به بدعهدی آمریکا در برجام و تمدید تحریم های اقتصادی اشاره کرد و گفت: روز به روز نفرت و انزجار مردم ایران از امپریالیسم جهانی بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه عدم دلبستگی و اطمینان جمهوری اسلامی به آمریکا و همپیمانانش مورد غضب آنها واقع شده است، یادآور شد: نظام الهی تنها با تکیه بر مردم و پیروی از ولایت فقیه ، همواره در مقابل بدخواهان می ایستد.
قاسمی با اشاره به اینکه آمریکا 11 بار برجام را نقض کرده است، گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از ابتدا به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودند.
وی با بیان اینکه زمان عربده کشی ها به سرآمده است، افزود: مردم از دولت می خواهند تا پاسخ دندان شکن به یاوه سرایان بدهد.
قاسمی اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانست و افزود: برای دستیابی به این نعمت هزینه های هنگفتی را متحمل شدیم.
** نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: وحدت و یکپارچگی، عامل اصلی ایستادگی و اقتدار جهان اسلام است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: اسرائیل جنایتکار به عنوان کانون شرارت ها و توطئه ها، حمایت و پشتیبانی از گروهک های تکفیری را در دستور کار خود قرار داده است .
وی ادامه داد: در شرایطی که باید همه ظرفیت های جهان اسلام به صورت یکپارچه در مقابل مستکبران به کار گرفته شود، اسرائیل جنایتکار با توطئه و دسیسه های مختلف، منابع جهان اسلام را به یغما می برد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه وحدت و همدلی، راهبرد اصلی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام به خصوص اسرائیل جنایتکار است، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای گسترش و اشاعه همدلی مسلمانان در برابر جهان کفر است.
وی اضافه کرد: هفته وحدت، ایام شادی بخش مسلمانان و ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) است و مسلمانان باید در این ایام به سمت همگرایی و اتحاد بیشتر پیش روند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت های مسلمان بیشتر شود زمینه های بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی (ص) از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با تمسک به حبل الله محقق می شود‏.
امام جمعه اراک گفت: وجود گروه های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه به دلیل ترس استکبار جهانی به خصوص اسرائیل جنایتکار از وحدت مسلمانان است که برخی از دولت های اسلامی نیز با حمایت از این گروهک های تکفیری آب در آسیاب دشمن می ریزند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نهم ربیع الاول و آغاز امامت امام زمان(عج) نیز گفت: این روز ارزشمند بهترین فرصت برای مطالعه سیره آن امام همام است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در خصوص اشاعه و گسترش فرهنگ علوی و نبوی بر عهده دارد اما این مهم باید از طریق افراد توانمند و آگاه به سیره اهل بیت(ع) تبیین شود.
** امام جمعه یاسوج گفت: بی اعتمادی مقامات آمریکا برای آحاد مردم، سران سه قوه، دولتمردان و دیپلمات های مذاکره کننده کشورمان که فرزندان مورد اعتماد ملت و رهبری هستند به خوبی روشن شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغرحسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: قابل اعتماد نبودن و خوی استکباری آمریکای جنایتکار دوباره در مسئله نقض برجام و اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان برای همگان ثابت شد.
وی ادامه داد: بارها رهبر فرزانه انقلاب نسبت به عهد شکنی های آمریکا هشدار داده بودند.
قانون تحریم ایران Iran Sanction Act یا ISA نام طرح پیشنهادی سناتور آلفونسو داماتو در مجلس سنای آمریکاست که در سال 1996 با هدف تحریم بخش انرژی و صنعت نفت ایران به تصویب و به امضای رئیس جمهور وقت بیل کلینتون رسیده و به قانون داماتو مشهور است.
امام جمعه یاسوج گفت که دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی بدون شک پاسخ قاطع و مناسبی به مقامات ایالت متحده آمریکا نسبت به زیاده خواهی و حرکت گستاخانه و استعمارگر این کشور را خواهند داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد که مقامات آمریکا با بی تعهدی محض به یک توافق جمعی و بین الملی بار دیگر خصلت شیطانی و استکباری خود را به همه ثابت کرد.
وی یادآور شد: البته بسیاری از خصلت های طاغوتی و شیطان صفت مقامات کشور آمریکا در انتخابات این دوره ریاست جمهوری به ویژه در مناظره های تلویزیونی 2 رقیب دموکرات و جمهوری خواه نیز مشخص شد.
**نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: مسئولان در برابر مصوبه آمریکا موضع گیری قاطع داشته باشند و در برابر این زیاده خواهی ها بایستند.
آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر با تاکید اینکه کشور اکنون به وفاق و همدلی نیاز دارد، افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند در برابر مصوبه آمریکا که منجر به تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران شده است با قاطعیت ایستادگی کنند.
وی آمریکا را مستکبر و فرصت طلب دانست و اظهار کرد: تمدید تحریم ها علیه ایران نشان از خوی استکباری و جنایت کار بودن آمریکا است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در تحریم بوده است، افزود: ما هرگز تولیدات و منابع مسلمانان را در جهان تحریم نکرده ایم ولی آمریکا فناوری خود را که از نفت و گاز مسلمانان بدست آورده را تحریم می کند.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به آغاز هفته وحدت و دوراندیشی امام خمینی(ره) برام نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به نام این هفته گفت: نخست وزیر انگلیس در نشست حکام خلیج فارس در حالی که خود را دلسوز مسلمانان معرفی می کند، سخنان تفرقه افکنانه می زند.
وی افزود: انگلیس از یک سو انتفاضه مردم بحرین را محکوم می کند و از سوی دیگر به پادشاه بحرین برای از بین بردن مردم بی گناه آموزش می دهد.
آیت الله میرعمادی گروه تروریستی تکفیری داعش را زاییده استکبار دانست و اظهار کرد: تنها راه حفاطت از اسراییل و منافع آمریکا ایجاد جریانی نزدیک به مرزهای فلسطین است که سلاح های خود را به سوی کشورهای اسلامی نشانه بگیرند.
وی با اشاره به آغاز سالروز امامت امام زمان(عج) و تبریک این روز گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری، تبعیت از امام زمان است و در صورت اجرای فرامین رهبری، اطاعت از امام زمان را انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه دلبستگی به دنیا موجب قطع ارتباط مسلمانان می شود، افزود: آغاز امامت یک دوره حیاتی و مهم برای شیعیان است و دوره غیبت، دوره پایان بخشیدن به حاکمیت ظالمان است.
** امام جمعه موقت قزوین گفت: کشور ما دارای انسان های فرهیخته، عالم و ارزشمندی است که باید از آنها استفاده کرده و در این راه نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را نیز سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه های دوم نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز اعلامیه جهانی حقوق بشر، افزود: همین بس که امام راحل در این رابطه فرموده بودند 'این حقوق بشری که آقایان تلاش می کنند خود پایمال کنند حق بشریت است' و امروز مشاهده می کنیم همین ها 5 سال کشوری مانند سوریه را جولانگاه تروریست ها قرار داده اند.
وی ادامه داد: امروز که آنان عرصه را در این کشور به خود تنگ دیده اند بیانیه پشت بیانیه صادر می کنند و کشورهای طرفدار آنان نیز که تاکنون برای نجات مردم آن منطقه هیچ اقدامی به عمل نیاورده اند تلاش دارند برای حفظ تروریست ها مساله را با گفت وگو حل و فصل کنند.
امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) به مسلمانان جهان، گفت: مساله ظهور منجی در آخرالزمان مخصوص شیعیان نیست بلکه همه افراد و ادیان جهان معتقدند که منجی عالم باید بیاید تا جهان پر از عدل و داد شود.
حجت الاسلام والمسلمین قابل اضافه کرد: البته برخی ادیان منجی عالم را براساس نظرات خود تفسیر می کنند اما در برخی دیگر از اسناد از جمله نوشته های زرتشتی آمده که از نسل پیامبر گرامی اسلام فردی به عنوان منجی می آید که از بین عرب ها بوده و مردم را به دین جدش فرا می خواند.
دریافتی از خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور** انتشار دهنده : عباسعلی نقی یان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1101 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار