جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 16:12

بزرگترین دستاورد ولادت رسول اکرم(ص) وحدت بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: بزرگترین دستاورد ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بود.
به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: رسول اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و سلم زمانی متولد شد که تمام دنیا را تاریکی فرا گرفته و بشر از لحاظ اعتقادی، اخلاقی و عمل سقوط کرده بود به طوری که ادیان یهودیت و مسیحیت دستخوش تحریف شده و انسان‌ ها گرفتار کفر، شرک، هواپرستی و خرافات بودند.
وی ادامه داد: همچنین آن‌ حضرت (ص) در شرایطی متولد شد که ظلم، تبعیض و نابرابری بیداد می‌کرد و توحید و عدالت و راه صحیح وجود نداشت.
وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) از بهترین نسب در میان قریش به دنیا آمد گفت: ولادت آن‌ حضرت ولادت نور، رحمت، صراط مستقیم و ولادت دین اسلام بود و براثر آن خیر بسیار زیادی نصیب بشریت شد.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کردند: ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم صلی‌ الله ‌علیه‌ و سلم برای بشریت مایه‌ رحمت است.
وی ادامه داد: آن‌ حضرت راه رسیدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگی سالم و مطابق فطرت را به او آموخت و به انسان‌ها آموخت که چگونه خودشان را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) انسان را از تمام رذایل اخلاقی و پستی‌های اعتقادی و اخلاقی پاک و تزکیه می‌ کند همان‌ گونه که صحابه را تزکیه کرد.
وی افزود: کسانی که می ‌گویند تنها کتاب (قرآن) کافی است و حدیث را قبول ندارند در اشتباه و انحراف بسیار بزرگی قرار دارند که باید از این نظریه خود توبه کنند، و گرنه به عذاب الهی در آخرت گرفتار می‌شوند.
وی بیان کرد: در قرآن فقط دستور به اقامه‌ نماز، ادای حج، پرداخت زکات و سایر فرایض و احکام شده است اما کیفیت ادای این فرایض و جزئیات آنها در احادیث و عملکرد رسول اکرم (ص) تشریح و توضیح داده شده‌ است.
امام‌جمعه مسجد مکی با بیان اینکه آن ‌حضرت با ولادت و بعثت خودشان وحدت را برای انسان‌ها به ارمغان آوردند گفت: آن بزرگوار اقوام و قبایل متعدد عرب را که 100 سال با هم درگیر بودند با یکدیگر متحد کردند.
وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم صلی‌ الله ‌علیه ‌و سلم به مسلمانان فهماند که تمام بشریت باید به‌صورت مسالمت‌آمیز با هم زندگی کنند لذا ما اجازه نداریم برای هیچ مسلمان و غیرمسلمانی ایجاد مزاحمت کنیم.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: جهاد در مقابل کسانی است که تهدید محسوب شده، مغرور، متکبر، متجاوز و اشغال‌ گر باشند و اعتقادی به منطق گفتمان نداشته باشند.
وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام هر کسی حق دارد مطابق دین و آیین خودش عمل کند و به دیگران تعرض نکند و افراد یک جامعه یکدیگر را تحمل کنند.
وی تصریح کرد: مسلمانان دیدگاه‌ و گرایش‌های مختلفی دارند اما باید با هم تفاهم داشته باشند و نسبت به یکدیگر نفرت نداشته باشند و ملت‌های مسلمان باید عدالت را در میان یکدیگر اجرا کنند و به یکدیگر زور نگویند و ظلم نکنند، بلکه با هم متحد و متفق باشند.
وی افراط در تعصب را مورد نکوهش قرار داد و گفت: داشتن تعصب تا اندازه‌ای خوب است اما افراط در تعصب کار ملت‌های بی‌ فرهنگ و جاهل است زیرا ملت‌های توسعه ‌یافته، با فرهنگ و دارای سعه‌ صدر همدیگر را تحمل می‌کنند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که تفرقه و اختلاف میان مسلمانان موج می‌زند امیدواریم به برکت دستاوردهای بسیار زیادی که ولادت مسعود رسول اکرم صلی‌ الله‌ علیه ‌و سلم برای جهانیان به ‌دنبال داشته است مسلمانان با هم متحد شوند و دوستانه‌، مسالمت‌آمیز و با تفاهم کنار یکدیگر زندگی کنند.
7316**6081 دریافت کننده: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1132 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار