پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 20:28

گروه های تروریستی را به سمت رعایت قوانین بشردوستانه سوق دهیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس هیات نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل متحد گفت: باید گروه های تروریستی را به سمت رعایت قوانین حقوق بشردوستانه و دوری از خشونت سوق دهیم، البته در این زمینه باید محتاطانه عمل کرد تا دچار یک وضعیت معیوب نشویم.
به گزارش ایرنا، دکتر فلیپ اشپونری پنجشنبه شب در آیین اختتامیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در قم خاطرنشان کرد: امروز مناقشه های زیادی در جهان درحال زبانه کشیدن است که باید با همکاری همدیگر این شکاف ها و چالش های مهم را شناسایی و مهار کنیم.
وی ادامه داد: همانگونه که اگر انسان ها به صورت دائم به قانون توجه نداشته باشند قانون تاثیرگذاری خود را از دست می دهد، در صورت بی توجهی به قواعد بین المللی، این معاهدات و قواعد نیز بی اعتبار می شوند، بنابراین همه باید به قوانین بین المللی برای مقابله با مخاصمه و مناقشه عمل کنند.
اشپونری گفت: متاسفانه احترام نداشتن به قانون وجود دارد ولی تلاش های ما در حال افزایش است، به عنوان نمونه 10 سال قبل، شکنجه بحث روز بوده و حتی عده ای می گفتند شکنجه اشکالی ندارد و قابل قبول است، ولی امروز چنین کشورهایی خود مخالفان اصلی شکنجه شده و خواهان حذف ان هستند.
وی ادامه داد: ما امروز به این فکر هستیم که پزشکان بدون مرز، امدادگران و افراد غیرنظامی چگونه در جنگ ها محافظت شوند، در همایشی که به تازگی در یکی از کشورها برگزار شده، نسبت به رعایت قوانین بین المللی در مورد این مسائل تاکید زیادی شده است.
رئیس هیات نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل متحد گفت: همه ما بر این باوریم که باید کارهای بیشتری انجام شود و نباید احساس ضعف کنیم، در برابر مشکلات بسیار زیاد نباید ناامید و سرخورده شویم بلکه باید از ارزش های دینی و بین المللی محافظت کنیم و همراه یکدیگر بتوانیم بر چالش ها غلبه کنیم.
رونالد آفتربنگر رئیس دپارتمان امور جهانی کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز طی سخنانی گفت: باید سخنرانی های ارزشمند این همایش و پیشنهادهای ارائه شده چاپ و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: باید علما و دانشمندان را برای ترویج حقوق بشردوستانه در بین مردم به خصوص افرادی که در مناطق جنگی و مجاور آن قرار دارند، نیز وارد میدان شده و تلاش کنند.
دومین کنفرانس بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی که از روز چهارشنبه با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حضور اندیشمندانی از 20 کشور جهان در قم آغاز شده بود، پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.
در این همایش برخی آثار علمی همایش و کتاب هایی در مورد حقوق بشردوستانه اسلامی نیز رونمایی و از صاحبان مقاله ها نیز تجلیل شد.
شبک**7401 /**1392
خبرنگار: بهمن اطمینان**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1057 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار