چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 19:08

جمال شورجه: سریال حضرت موسی(ع) براساس نگاه توحیدی ساخته می ‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کارگردان مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) گفت: در نسخه ایرانی سریال حضرت موسی(ع)، نگاه توحیدی و حرکت در چارچوب مفاهیم قرآنی بر سایر ویژگی ها غلبه دارد.
به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، جمال شورجه روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، به کارهای انجام شده درباره این پیامبر الهی در خارج از ایران اشاره کرد و افزود: درباره حضرت موسی(ع) کارهای مختلفی ساخته شده است که نگاه توحیدی در آن ها دیده نمی شود و در برزیل سریالی طولانی و البته با غلط های فاحش ساخته شده است.
وی ادامه داد: بازنویسی این سریال به دست آقای منصور ابراهیمی در حال انجام است و برای سرعت بخشیدن به روند کار، مقداری کوتاه شد و البته تلاش ما بر این است که کاملا بر اساس آیات قرآن باشد.
وی اضافه کرد: این طرح آماده تولید است و بخشی از پیش تولید نیز آغاز شده است؛ در این مرحله نیازمند رهنمودها و راهنمایی ‌های مراجع عظام تقلید، علمای حوزه و سایر متخصصان این حوزه هستیم و به همین دلیل خدمت شما رسیدیم.
شورجه با اشاره به مراحل پیش تولید سریال، اظهار داشت: در این مرحله، تمام سریال در حال برنامه ریزی و طراحی جزییات روی کاغذ است و حتی بخش های مهمی از آن مانند عبور حضرت موسی(ع) و بنی اسراییل از دریا به صورت انیمیشن ابتدا ساخته می شود تا مراحل تولید به طور کامل قابلیت اعمال مدیریت لازم را داشته باشند و با حداقل تغییرات مشخص شوند.
وی خاطرنشان کرد: این سریال را به روح مرحوم سلحشور تقدیم می کنیم که زحمات اصلی این سریال را کشید و نیازمند دعای خیر حضرتعالی برای ادامه موفق این کار هستیم.
وی گفت: مرحوم فرج الله سلحشور با اشک چشم و زحمات شبانه، فیلم نامه سریال حضرت موسی را نوشت و زحمات بسیاری برای آن کشید.
کارگردان سریال حضرت موسی(ع) افزود: تکمیل میراث آن مرحوم به بنده محول شد و بیش از 20 تن از افراد مختلف از نزدیک درگیر فیلم نامه این سریال بوده اند.

* در ساخت سریال حضرت موسی(ع) از آخرین فناوری موجود بهره می‌ بریم
تهیه کننده سریال حضرت موسی(ع) نیز در این دیدار گفت: آخرین فناوری مدیریتی و فنی برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) استفاده می شود تا کاری فاخر و با کیفیت تهیه کنیم.
سید احمد میراعلایی افزود: این استفاده از فناوری سبب کاهش هزینه نیز می شود، البته جذب عوامل خوب و بازیگران حرفه ای و دکورهای مناسب، هزینه بر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همه دکور و صحنه ‌های این مجموعه را به شکلی واقعی بسازیم، هزینه زیادی ایجاد می شود، اما با استفاده از فناوری ساخت دکور مجازی، بخشی از هزینه ها کم می شود.
وی گفت: این مجموعه نخستین سریال ایرانی است که به معنی واقعی آرت بوک را قبل از ساخت تهیه می کند؛ تهیه آرت بوک کمک می کند تا ضمن بهره ‌مندی از جذابیت بصری لازم، ساختار حرفه ‌ای تولید نیز در آن پیاده شود و با رسیدن به یک برآورد واقعی به صرفه جویی لازم نیز برسیم.
«آرت بوک» کتاب عکس محوری است که در آن جزییات تولید یک فیلم سینمایی همراه با تصاویر مربوط به مراحل مختلف ساخت نظیر پیش تولید، تولید و پشت صحنه همراه با توضیحات لازم پیرامون مراحل مختلف آن تهیه و تنظیم شده و روانه بازار می ‌شود.
میراعلایی تصریح کرد: اتفاقی که برای سریال حضرت یوسف(ع) افتاده است، نشان از توجه جهانیان به مفاهیم قرآنی است و ما باید از این فرصت ها برای معرفی فرهنگ غنی اسلام بهره بگیریم.
تنظیم کننده نهایی فیلم نامه حضرت موسی(ع) نیز در ادامه این دیدار گفت: نظارت بر قرآنی بودن این سریال در چندین سال گذشته انجام شده است و درخواست ما این است که ناظرانی از سوی شما نیز بر فیلم نامه این کار نظارت کنند.
منصور ابراهیمی افزود: این 6 سالی که روی نوشتن و تنظیم این سریال تلاش کردیم، برای من یک دوره شناخت معارف الهی بود و تجربه بسیار خوبی داشتم که ان شاالله در سریال بازتاب داشته باشد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1160 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب