چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 17:16

پژوهش سراهای دانش آموزی کشور بیش از 2 برابر افزایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در سه سال اخیر با بیش از 2 برابر افزایش از 300 واحد به 615 واحد رسیده است.
به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز چهارشنبه در همایش برگزیدگان علمی و نخبه های آموزشی مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: افزایش تعداد پژوهش سراها زمینه و بستر لازم برای گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان کشور را بیش از پیش فراهم کرده است.
وی گفت: نخستین پژوهش سرای دانش آموزی کشور در سال 1381 در تهران افتتاح شد و با وجود گذشت تنها سه سال افزایش تعداد آنها رشد چشمگیری داشته است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هفته پژوهش سال جاری (15 تا 19 آذر)، افزود: رویکرد پژوهشی دارای اهمیت ویژه ای در نظام آموزشی کشور اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی است.
زرافشان بیان کرد: توجه ویژه ای در سه سال اخیر به توسعه امر پژوهش در آموزش و پرورش شده و یکی از دلایل آن نیز باور کردن توان و ظرفیت علمی دانش آموزان توسط مسئولان اجرایی و متولیان امر است.
وی عنوان کرد: هم اکنون فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان کشور مورد حمایت همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرد.
زرافشان ابراز داشت: نهادهای علمی کشور نیز تعامل و همکاری لازم را با وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان دارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان کشور در سه سال اخیر توانسته اند به خوبی توانمندی های خود را در عرصه های علمی و پژوهشی به نمایش گذارند.
زرافشان اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز برای تجاری سازی پژوهش ها و یافته‌های علمی دانش آموزان کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پژوهش تنها مختص دانشجویان و جامعه دانشگاهی نیست، افزود: هم اکنون برای دانش آموزان هر سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم کشور جشنواره‌های علمی برگزار می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به جشنواره جابر بن حیان و نوجوان خوارزمی اشاره کرد.
زرافشان بیان کرد: پژوهش‌های دانش آموزان کشور باید کاربردی و بر اساس نیازهای روز جامعه باشند تا علاوه بر تأثیرگذاری امکان تجاری سازی آنها نیز فراهم باشد.
وی عنوان کرد: هر کدام از دانش آموزان کشور دارای یک نوع هوش و یا توانمندی هستند که باید شناسایی و در مسیر صحیح هدایت شوند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این موضوع مهم توجه جدی شده است.
زرافشان ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش در حال تلاش برای توجه به استعدادهای متنوع دانش آموزان و شناسایی آنها به منظور شکوفایی و مورد حمایت قرار گرفتن است.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت علم، دانش و عالم، گفت: نخبگان افرادی کارآمد، برجسته و تأثیرگذار در جامعه هستند و علمی مطلوب است که برای جامعه مفید باشد.
یوسف نیکروز اظهار داشت: عالم بودن و نخبگی تعهدآور است و فرد نخبه نیز برای کاهش و یا رفع مشکلات جامعه خود مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.
وی علم را منشأ کسب قدرت و ثروت دانست و افزود: فناوری باید به ثروت و سودآوری تبدیل شود زیرا در این صورت مؤثرتر خواهد بود.
نیکروز با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بیش از پیش در این استان جدی گرفته شود.
135 دانش آموز و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش در بخش های رتبه های زیر 100 کنکور سراسری سال 1395، رتبه های اول تا سوم کشوری جشنواره ها و مسابقات، رتبه های اول تا سوم استانی آزمون مرحله سوم پیشرفت تحصیلی مدارس عادی و خاص، دبیران و مدیران حائز رتبه های اول تا سوم کشوری، روسا و معاونان برتر پروژه مهر و ارتقای میانگین نمرات دروس نهایی دوره متوسطه دوم و گروه های آموزشی برتر با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گیرند.
سه نفر از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل محمدعلی جاوید شهردار یاسوج، یوسف نیکروز رئیس بنیاد نخبگان و فرج الله راد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای به دلیل تعامل و همکاری لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان در این همایش تجلیل شدند.
چهار کتاب مربوط به حوزه متوسطه به نام های راه نهایی در سه جلد و برنامه عملیاتی در یک جلد نیز در این همایش رونمایی شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مجید ملازاده
7535/6110/1772

اطلاعات تکميلي

خواندن 1009 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار