چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 16:16

نویسنده: پاییزه کتاب طرحی ملی در ابعادی وسیع است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک نویسنده و مترجم، پاییزه کتاب را طرحی ملی در ابعادی وسیع و تخفیف ارائه شده را از نکات مثبت آن دانست.
پروین علی پور روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: برگزاری موفق چهار دوره از طرح های اختصاص یارانه به کتابفروشی ها نشان از موفقیت و استقبال مردم و کتابفروشی ها و حتی ناشران از این طرح دارد.
وی با بیان اینکه طرح هایی نظیر «پاییزه کتاب» هدف خوبی را نشانه گرفته است افزود: آنچه اثرگذاری هرچه بهتر طرح را فراهم می کند، نحوه مدیریت و اجرای آن در سراسر کشور است زیرا پاییزه کتاب؛ طرحی ملی در ابعادی وسیع و نیازمند نظارت و رسیدگی زیادی است.
مترجم کتاب صندلی آخر ادامه داد: ایده تخفیف 20 و 25 درصدی در طرح «پاییزه کتاب» از نکات مثبت آن است زیرا مردم همواره زمان خرید به دنبال تخفیف هستند، این امر تاثیر روانی زیادی دارد و انگیزه خرید آنها را افزایش می دهد.
وی گفت: کتابفروشان، ناشران و نویسندگان باید برای استفاده بهتر از این طرح همقدم و در کنار یکدیگر باشند تا همه از این طرح و فرصتی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند هرچند لازم است مدارس نیز در این گونه طرح ها مشارکت کنند زیرا یکی از اهداف آنها توجه ویژه به کتاب های کودک و نوجوان است.
علی پور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های مختلفی که امروزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار افراد قرار داده، شایسته است اطلاع رسانی همه جانبه درباره این طرح انجام دهند.

** طرح های حمایتی به فرهنگ کتابخوانی کمک می کنند
مجید عمیق از مترجمان حوزه کودک و نوجوان نیز درباره «پاییزه کتاب» گفت: همزمانی اجرای این طرح در فصل پاییز به عنوان فصل کتابخوانی، بسیار مبارک و مناسب است.
وی با بیان اینکه طرح های حمایتی از کتابفروشان به فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه کمک می کند، افزود: برای نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی لازم است طرح هایی از این دست در مناسبت های مختلف اجرا شود تا سبب علاقه مندی مردم به کتابخوانی شوند.
مترجم رمان اسلحه سری ادامه داد: تخفیف 20 و 25 درصدی که در این طرح برای خرید کتاب در نظر گرفته شده به گروهی از کتابخوان ها که وضعیت خوبی از لحاظ اقتصادی ندارند، کمک می کند تا کتاب های بیشتری را خریداری کنند.
وی پیشنهاد کرد: صدا و سیما برای معرفی این طرح ملی برنامه های پرمخاطب تهیه کند تا مردم با جنبه های مختلف آن آشنا شوند هرچند از این طریق، زیر ساخت های لازم برای دوره های بعدی اجرای این طرح ها نیز فراهم می شود.
پاییزه کتاب در بازه زمانی یک ماهه 24 آبان تا 24 آذر سال جاری در کتابفروشی های عضو این طرح اجرا می شود.
بر اساس اعلام خانه کتاب،تاکنون در این طرح 466 هزار و 73 نسخه کتاب از سوی 173 هزار و 820 نفر خریداری شده است.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1034 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار