چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 13:41

معاون وزیر ارشاد: نخبگان قرآنی را در قالب های هنری معرفی کنیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار معرفی نخبگان دینی و قرآنی در قالب فعالیت های هنری شد.
به گزارش روز چهاشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام محمدرضا حشمتی گفت: بخشی از مهجوریت نخبگان دینی و قرآنی و تبدیل نشدن آنان به گروه‌های مرجع، به سبب گمنامی آنان است.
وی افزود: سبک زندگی این افراد و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آنان باید در قالب فعالیت‌های هنری به عموم جامعه معرفی شود.
وی اضافه کرد: سبک زندگی این افراد و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آنان باید در قالب فیلم، سریال، کتاب، نمایشنامه و فعالیت‌های هنری به عموم جامعه معرفی شود.
حشمتی، مهجور ماندن نخبگان دینی و قرآنی به عنوان گروه‌های مرجع در بین جوانان را به سبب تغییر سلایق دانست و گفت: هنر و ورزش امری است که امروزه در تمام دنیا مورد اقبال و توجه است و به طور معمول فعالان این عرصه نیز مورد توجه بیشتری هستند و بخش عمده‌ای از ظرفیت گروه‌های مرجع را به خود اختصاص می‌دهند.
وی با بیان اینکه همواره متدینین و افرادی که اهل فکر و اندیشه هستند در جوامع در اقلیت به سر می‌برند، اظهار کرد: بدین ترتیب این گروه بخش کوچک‌تری از گروه‌های مرجع را به خود اختصاص می‌دهند.
حشمتی، با اشاره به سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و تاکید بر تقویت سبک زندگی ایرانی – اسلامی با اصلاح رفتار گروه‌های مرجع گفت: در گذشته مرجعیت گروه‌ها به سبب شایستگی رفتار به افراد خاصی تعلق داشت اما امروزه با تغییراتی که در سلیقه جوانان رخ داده است تا حدی مرجعیت از گروه‌هایی که می‌توانند تأثیرگذاری اخلاقی و منشی بیشتری داشته باشند گرفته شده است.
وی افزود: امروز افرادی به گروه‌های مرجع برای جوانان تبدیل شده‌اند که خود در برخی مواقع نیاز به پالایش فکری و رفتاری دارند. مثلا یک ورزشکار، بازیگر، خواننده و هنرمند اگر چه در بخش‌های هنری دارای شایستگی‌های ارزنده‌ای است اما باید در زمینه‌های اخلاقی، رفتاری و بینشی نیز به سطحی از کمال دست یابد تا بتواند به عنوان الگوی جوانان محسوب شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقبولیت برخی از جوانان به عنوان گروه های مرجع و به رغم برخی بی اخلاقی های آنان را به دلیل ناآشنایی این جوانان با مبانی دینی و اخلاقی دانست و گفت: تبیین این مبانی با ایجاد کارگروه‌های ویژه برای این قشر از جامعه که مورد توجه جدی جوانان هستند، باید در دستور کار قرار گیرد.
حشمتی همچنین گفت: آموزش به گروه‌های مرجع باید از ظرافت‌های خاصی برخوردار باشد تا شخصیت و غرور آنان لطمه نبیند و گروه‌های مرجع را باید آگاه کرد که رفتار آنان تا چه اندازه بر عموم مردم جامعه تاثیرگذار است تا صیانت بیشتری از خود داشته باشند.
فراهنگ*1003*1027*دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک**انتشار دهنده: محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 749 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب