چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 13:52

دانشجو صاحب هدف است/ جم جمک برای نوجوانان منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر واحد ارتباطات و جلب مشارکت‌های بنیادکودک اصلی‌ترین هدف دانشجو را در یک جامعه، مطالعه دانست و گفت: دانشجو صاحب اندیشه و هدف است.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی بنیاد کودک، حرمت ناظری اظهار داشت: دانشجو برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود، هر کتابی که لازم باشد را می‌خواند، از هر کسی که توانایی پاسخ‌گویی دارد، می‌پرسد و از تمام امکانات موجود استفاده می‌کند و چنین فردی بی‌تردید بر روند توسعه‌گرایانه جامعه اثر خواهد داشت.
وی مسیر دستیابی به علم را سرشار از فراز و فرودهای راه‌های تجربه نشده ذکر کرد و افزود: دانشجویان باید توانایی طی این مسیر را داشته باشند چرا که پژوهشگری، انتظاری است که باید از دانشجو داشته باشیم.
ناظری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای آموزش نیروی انسانی یکی از عوامل انکارناپذیر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها است، اظهار داشت: هر چند سرمایه‌گذاری در ارتقای توسعه و آموزش افراد، پرهزینه و دیربازده است اما جوامع برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت، راهی به جز پیمودن این مسیر ندارند و این مهم جز با پردازش به علم‌آموزی و افزایش آگاهی آن جامعه به دست نخواهد آمد.
وی با تکیه بر این نکته که باید نسبت به سرنوشت دانشجویان بسیار حساس باشیم، ادامه داد: در سال 95، بیش از یک‌سوم دانش‌آموزان بورسیه بنیادکودک که واجد شرایط آزمون سراسری بودند در دانشگاه‌های مختلف کشور پذیرفته شده‌اند و در این میان، رتبه‌های برتر بسیاری به چشم می‌خورد.
وی با یادآوری اهمیت ارزش‌های عمیق تحصیل گفت: در زمان حاضر تعداد هشت هزار و 700 دانش‌آموز، از بورسیه بنیاد کودک برخوردار هستند و طبق آمار، بنیاد کودک تا به حال یک هزار و 200 دانشجوی فارغ‌التحصیل داشته و نزدیک به 800 نفر دیگر نیز، در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.
مدیر واحد ارتباطات و جلب مشارکت‌های بنیادکودک، به مقام مشورتی پذیرفته شده بنیادکودک در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: بنیاد کودک علاوه بر مقام مشورتی، هرساله از طریق سازمان سوییسی SGS به لحاظ کیفیت و کمیت مورد بررسی و ممیزی قرار می‌گیرد و امتیاز لازم را به دست می‌آورد.
ناظری یکی از امتیازهای کودک بنیاد در ایران را دریافت مجوز ملی از وزارت کشور اعلام کرد و ادامه داد: این موسسه در سال 86، از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که بر اساس آن، کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب ‌می‌شود.
وی یادآورشد: بنیاد کودک همواره به این می‌اندیشد که هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از تحصیل و تلاش باز بماند.

* جم جمک به دست نوجوان‌ها رسید
«جم جمک» مجموعه‌ای از 10 شعر محمود کیانوش است که با تصویرگری «مسعود دشتبان» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
به‌ گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری، «احوال‌پرسی»، «قاصدک»، «جم‌جمک، برگ خزون»، «خدایا تو خوبی»، «جهان شو»، «دعا»، «بیرق با شکوه زمین»، «گل بگو و گل بشنو» و «خوش‌خویی» و «از باغ‌های نور» اشعاری هستند که نوجوانان گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) می‌توانند آن‌ها را در این کتاب مطالعه کنند.
در یکی از این شعرها می‌خوانیم: «اگر افسرده‌ای از خود برون آی/ که دنیای درون تاریک و تنگ است/ زمان در ما بسی افسرده رفتار/ زمین در ما بسی افسرده زنگ است/ بجنب از جای و راهی شو به سویی/ که شیرین است دیدار طبیعت/ اگر خود نیستی آگاه از کار/ نگه کن نیک در کار طبیعت...»
این اثر در قطع خشتی و با قیمت 31 هزار ریال عرضه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به تمامی کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور مراجعه کنند.
فراهنگ ** 1883 **1823 دریافت کننده: مریم جلوداران ** انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 736 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب