چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 13:16

تنظیم سند راهبردی و عملیاتی مهم ترین اقدام پژوهشگاه علوم انسانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: تنظیم سند راهبردی و عملیاتی در سال 94 مهم ترین رویدادی بود که در تاریخ این پژوهشگاه اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سیدمحمدرضا امیری تهرانی زاده روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت های اصلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی عبارتند از؛ طرح های پژوهشی کتاب ها و مقالات علمی که در مجلات منتشر می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه اعضای هیات علمی در این پژوهشگاه 104 نفر بودند، مجموعه فعالیت های علمی این افراد 532 مورد بود که به صورت سرانه 5.1 فعالیت به ازای هر هیات علمی به شمار می رود.
امیری تهرانی زاده افزود: این در حالی است که در سال 93 این سرانه 3.5 بوده و شاهد افزایش این رقم طی سال گذشته به میزان 5/1 بوده ایم.
وی ادامه داد: سرانه ملی مقالات علمی پژوهشی از 96 دهم در سال 93 به 1.53در سال گذشته افزایش یافته است.
امیری تهرانی زاده یادآور شد: همچنین کتابهای چاپ شده از سوی اعضای هیات علمی در سال 94 به صورت سرانه 67 صدم به ازای هر دو نفر هیات علمی بوده است، این در حالی است که در سال 93 این رقم 4 دهم بوده است.
وی با بیان اینکه در امر کتاب های پژوهشی پایان یافته نیز شاهد رشد بوده ایم، گفت: در سال گذشته 28 صدم طرح طرح پایان یافته داشته ایم، این درحالی است که در سال 93 میزان 22 صدم بود.
وی اظهار داشت: همچنین در این پژوهشگاه ترویج سازی دانشی وجود داشت و بر همین اساس کارگاه های آموزشی، سمینار و سخنرانی های مختلفی برگزار شد.
تهرانی زاده گفت: طی سال 93 همایش علمی چهار مورد بود که این رقم طی سال گذشته به هفت مورد و کارگاه آموزشی در سال 93 ، هشت مورد بود که در سال گذشته به 44 عدد افزایش یافت.
وی با تاکید بر اینکه تظیم سند راهبردی و عملیاتی در سال 94 از مهم ترین اقدامات این پژوهشگاه بود گفت: با توجه به حجم کار و اعضای هیات علمی که در تدوین آن مشارکت داشته اند این سند به عنوان یک سند نمونه مورد تقدیر قرار گرفت.
وی یاد آور شد: 32 سیاست اجرایی برای برنامه های راهبردی وجود دارد که می توان به مولفه هایی چون ارتقای کیفیت پژوهشگاه بنیادی و کاربردی،توسعه شبکه انسانی و نخبگان ، توسعه مناسبت ها و همکاری های علمی با دانشگاه های داخل و خارج از کشور و تاثیر بر سیاست گذاری و برنامه های کلان ملی اشاره کرد.
فراهنگ**1085**9187**1027*خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشاردهنده:محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 726 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب