سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 12:24

60 خانواده شهید مدافع حرم همزمان با عید امام زمان (عج) تجلیل می شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: 60 خانواده شهید مدافع حرم در 30 همایش استانی جشن آغاز امامت زمان (عج) تجلیل می شوند.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام محمود متوسل روز سه شنبه در نشست خبری برنامه های آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: از آنجا که مدافعان حرم را منتظران واقعی امام زمان (عج) می دانیم، به همین مناسبت از خانواده های شهدای مدافع حرم همزمان با برگزاری همایش های مهدوی تجلیل می شود.
وی افزود: همه مردم در نیمه شعبان جشن های میلاد امام زمان (عج) را برگزار می کنند ولی جشن آغاز امامت آن حضرت در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی از نهم ربیع الاول به عنوان عید شیعیان یاد کردند.
متوسل اضافه کرد: همانگونه که غدیر بزرگترین عید شیعیان است، نهم ربیع نیز در امتداد غدیر محسوب می شود و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) جشن هایی را با حضور مشتاقان ظهور و اقشار فرهنگی و ائمه جمعه در سطح کشور برگزار می کند.

** صبحگاه میثاق مهدوی در مدارس برپا می شود
متوسل گفت: این بنیاد هماهنگی هایی با وزارت آموزش و پرورش و مجموعه های نظامی داشته تا از شنبه آینده و در هفته بعد از نهم ربیع الاول در برنامه های صبحگاهی خود صبحگاه میثاق مهدوی را اجرا کنند.

** قرائت زیارت آل یاسین در مساجد و بقعه های امام زادگان
وی اظهار داشت: از این جمعه شب زیارت آل یاسین بعد از نماز در مساجد و امامزادگان قرائت می شود که این برنامه با همکاری حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون های مساجد و حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می شود.

** مسابقه کتابخوانی با دعای سلامتی امام زمان (عج)
این استاد دانشگاه افزود: مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های این بنیاد است که از هفته آینده آغاز می شود و کتاب شرح دعای سلامتی امام زمان (اللهم کن لولیک الفرج) به قلم حجت الاسلام محسن قرائتی منبع این مسابقه است.

** اجتماع هزار نفری طلاب حوزه
وی همچنین گفت: یک اجتماع هزار نفری شامل طلاب حوزه علمیه قم در مسجد مقدس جمکران به عنوان تجدید بیعت برپا می شود.
متوسل افزود: تجمع دانشجویان مهدی یاور و مهدی باور از استان های همجوار قم در مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه های این بنیاد است که حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمران و حجت الاسلام پناهیان در این اجتماع 2 هزار نفری سخنرانی می کنند.

** فلسفه تاسیس بنیاد حضرت مهدی موعود (عج)
حجت الاسلام متوسل با ارائه آماری از عملکرد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت: این بنیاد در سال 79 به درخواست حجت الاسلام قرائتی و موافقت رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.
وی افزود: دلایل مطرح شده از سوی قرائتی بر سه موضوع استوار بود که فعالیت های انجمن حجتیه یکی از این دلایل بود و اگرچه فعالیت اصلی این انجمن مقابله با بهائیت بود ولی تفکرات اعضای آن با انقلاب اسلامی سازگار نبود و معتقد بودند در زمان غیبت امام زمان(عج) نباید هیچ حرکتی انجام شود.
متوسل همچنین گفت: رشد افکار و افراد منحرف درباره مهدویت پس از جنگ تحمیلی دلیل دوم قرائتی بود و هر روز کسی مدعی ملاقات با امام زمان می شد و افرادی را به دور خود جمع می کرد. البته اقداماتی برای کنترل این افراد انجام شد ولی هنوز برخی افراد از افکار مردم سوء استفاده می کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ولایت فقیه بنا شده و ولی فقیه به نیابت از امام زمان است و به همین دلیل باید شناخت مردم به امام زمان و ولایت او معنادار باشد و رهبر معظم انقلاب بر همین اساس با تاسیس این بنیاد موافقت کردند تا افرادی برای تعمیق مباحث معرفتی مهدویت فعالیت کنند.

** تربیت 400 کارشناس مهدویت
مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (عج) از مرحوم حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی فرد، حجت الاسلام حسین ایرانی فرمانده سپاه قم، حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، حسین مظفر، سیدیحیی رحیم صفوی و حجت الاسلام مجتبی کلباسی به عنوان هیات موسس و اولین هیات امنای این انجمن یاد کرد.
وی افزود: مرکز تخصصی مهدویت در قم تاسیس شد و سالانه 30 تا 40 طلبه طی 2 سال مباحث تخصصی مهدویت را فرا گرفته و مدرک سطح سه و چهار را اخذ می کنند که تاکنون بیش از 400 نفر فارغ التحصیل شده اند و مشغول فعالیت در سطح کشور هستند.

** انتشار 200 کتاب با موضوع امام زمان (عج)
متوسل اضافه کرد: انتشارات بنیاد در سال 79 آغاز به کار کرد و با توجه به محدودیت کتاب های منتشرشده با موضوع مهدویت، این بنیاد بیش از 200 عنوان کتاب برای گروه ها و اقشار مختلف از پیش دبستانی و مدرسه تا دانشگاه ها منتشر کرده است.
وی تاسیس مجتمع فرهنگی یاوران مهدوی در سال 86 را از دیگر فعالیت های این بنیاد ذکر کرد و گفت: کلنگ این مجتمع در سال 83 توسط آیت الله ناصر مکارم شیرازی در کنار مسجد جمکران به زمین زده شد که این مکان با وسعت 18 هزار مترمربع در سه طبقه سالانه میزبان 150 هزار میهمان است و اقشار فرهنگی و دانشجویان و دانشگاهیان در این مجتمع پذیرایی می شوند.
مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (عج) افزود: در سال 86 دفاتر استانی این بنیاد راه اندازی شد که زیرنظر امام جمعه هر شهر فعالیت می کنند و در راستای گسترش فعالیت های مهدوی تفاهم نامه هایی با سازمان و نهادهایی همچون وزارت آموزش و پروش امضاء شده است.
وی برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب، دانشجویان، فرهنگیان را در همین راستا دانست که صدها هزار نفر این دوره ها را گذرانده اند و از برگزاری 9 دوره «ره انتظار دوست» به عنوان نمونه یاد کرد.
متوسل اضافه کرد: ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی در قم مسئولیت هم افزایی و هماهنگی فعالیت های مهدوی از سوی موسسات و نهادهای مختلف را به عهده دارد و بنیاد حضرت مهدی(عج) از نهادهایی است که فقط در زمینه کارهای فرهنگی و آموزشی فعالیت دارد.
ادامه دارد...
فراهنگ**1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 704 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار