دوشنبه, 05 مهر 1395 ساعت 09:00

هنر عکاسی در دوران دفاع مقدس به جهشی بزرگ دست یافت/عکاسان ایرنا در خط مقدم بودند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عکاس پیشکسوت با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سبب شد هنر عکاسی در ایران به جهشی بسیار بزرگی دست یابد، افزود: عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در آن دوران در خط مقدم بودند.
مجید کریمیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش زیادی از وظیفه عکاسی در دوران دفاع مقدس بر دوش عکاسان ایرنا بود.
وی ادامه داد: عکاسان ایرنا از آغاز جنگ تحمیلی در جبهه های جنوب و غرب حضور داشتند و می توان گفت که خطوط مقدم و جبهه های جنگ را عکاسان ایرنا با وجود شرایط سخت پوشش دادند.
کریمیان گفت: عکاسان ایرنا، عکس های بسیار خوبی از جنگ گرفتند که هر یک از آنها حرف بسیاری برای گفتن دارد و فکر می کنم تعداد عکس های گرفته شده از جنگ به میلیون ها فریم می رسد.
وی افزود: از جمله صحنه های ماندگار و خاطره انگیزی که توسط عکاسان ایرنا به تصویر کشیده شد، حواشی دفاع مقدس شامل لحظه های اعزام نیرو به جبهه ها است که شور و حال وصف ناپذیری بر شهرها حاکم می شد و باید عکس های تهیه شده از این لحظه ها از آرشیو خارج شده و در اختیار عموم و بویژه نسل جدید قرار گیرد.
کریمیان تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا آرشیو بسیار بزرگ و غنی شامل میلیون ها فریم از خطوط مقدم جبهه های جنگ، جبهه های میانی و پشت جبهه ها دارد که می شود آنها را به صورت کتاب منتشر کرد.
این عکاس دوران دفاع مقدس افزود: این عکس ها را باید در اختیار نسل جوان قرار داد تا بدانند در هشت سال دوران دفاع مقدس چه اتفاقاتی افتاده و بر مردم ایران چه گذشته است.
کریمیان گفت: دوربینی که در دوران جنگ تحمیلی استفاده می کردیم، مکانیکی بود اما امروز دوربین ها حرفه ای و دیجیتالی شده است. آن موقع عکس هایی که می گرفتیم را نمی دیدیم، همه فیلم ها را از جبهه به تهران می فرستادیم و بعد از پایان عملیات جنگی و موقعی که به تهران باز می گشتیم، عکس های گرفته شده را می دیدیم.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی دوربین ها امکانات دوربین های امروزی را نداشتند از این رو است که می گویم کار عکاسی جنگ ارزشمند است.
فراهنگ ** 1540** 1071 * خبرنگار حمید بحرینیان * انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 715 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار