شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 13:41

پلیس فدرال آمریکا: «هیلاری کلینتون» اسناد محرمانه را در هتلی در روسیه جا گذاشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با انتشار اسنادی فاش کرد «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات سال 2016آمریکا، در دوران تصدی اش به عنوان وزیر امور خارجه، در سفر به روسیه اسناد محرمانه را در هتلی در این کشور جا گذاشته است.
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این اسناد که روز جمعه منتشر شد و شبکه خبری ای بی سی نیوز نیز به آن اشاره کرده است، نشان می دهد که در دوران وزارت کلینتون یکی از مشاورانش اسناد محرمانه را با خود به سوئیت این هتل آورده است.
هنگامی که کلینتون و مشاورش سوئیت محل اقامت خود را ترک کردند، فراموش کردند اسناد طبقه بندی شده را با خود خارج کنند.
طبق اسناد اف بی آی، کتاب حاوی اسناد محرمانه نباید به این هتل در روسیه وارد می شد.
اف بی ای تعداد زیادی نامه های الکترونیکی مربوط به دوران وزارت کلینتون را از سِرور شخصی اش بازیابی کرده است اما این اسناد تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر (آبان) علنی نخواهد شد.
گروه محافظه کار «جودیشال واچ» (دیده بان قضایی) در آمریکا که نهادی غیر حزبی با هدف گسترش شفافیت، مسئولیت پذیری و یکپارچگی در دولت آمریکا است، با طرح دادخواستی، انتشار همه 14 هزار و 900 ایمیل بازیابی شده توسط اف بی آی را خواستار شده است.
کلینتون در سال 2014، بیش از 55 هزار ایمیل خود را در اختیار بازپرسان وزارت خارجه آمریکا قرار داد و مدعی شد که همه این اسناد محتوی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیتش بوده است.
وی همچنین تایید کرده که 33 هزار ایمیل را حذف کرده است.
تارنمای افشاگر ویکی لیکس برای نخستین بار بیش از یکهزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی هیلاری کلینتون را که مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور بود، منتشر کرد. این افشاگری همزمان با تنگ تر شدن رقابت های انتخاباتی در آمریکا بهانه ای در اختیار «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان و کمپین انتخاباتی اش داده است تا از آن برای اتهام زنی و در نهایت کنار زدن کلینتون در رقابت ها استفاده کنند.
اروپام**9158**1485
مترجم: بهجت عباسی**انتشار دهنده:فریبا مدنی

اطلاعات تکميلي

خواندن 816 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار