شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 12:36

پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور بیش از 99 درصد است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99 درصد و در سایر دوره ها نیز بالای 90 درصد است.
به گزارش ایرنا، رضا مددی روز شنبه در آیین نمادین نواخته شدن زنگ مهر در هنرستان طالقانی یاسوج، اظهار داشت: افزون بر 13و نیم میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حدود 107 هزار آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
وی تعداد فرهنگیان در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید(95-96) را نیز افزون بر 950 هزار نفر اعلام کرد.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش افزود: سیاست راهبردی دولت و نظام تعلیم و تربیت در کشور این است که حتی در دور افتاده ترین نقطه و روستای کشور نیز شرایط و بستر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شده است.
مددی ماموریت و هدف راهبردی وزارت آموزش و پرورش را اجرای متوازن سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه و همچنین سال تحصیلی جدید ذکر کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از مهمترین مولفه ها و شاخص های مهم توسعه همه جانبه و نماد قدرت در هر جامعه ای نظام تعلیم و تربیت آن است.
فتاح محمدی ارزش و قداست علم بویژه در این برهه زمانی را یادآور شد و اظهار داشت: هر دانشی که مبتنی بر سه عنصر ایمان، تدین و تعهد باشد علم پایدار و زمینه ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه محسوب می شود.
وی بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های مختلف اجرایی، نهادها و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی و اولیای دانش آموزان برای پیشبرد امور در نظام آموزشی و تربیتی استان تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افزون بر 148هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و در قالب 2هزار و870 آموزشگاه سال تحصیلی خود را در این استان آغاز کردند.
هادی زارع پور اظهار داشت: حدود 77 هزار نفر از این تعداد دانش آموزان در قالب چهار هزار و 450 کلاس درس در مقطع ابتدایی هستند.
وی ترکیب جمعیتی دانش آموزان پسر نسبت به دختران در سطح مدارس استان را نیز 51 به 49 درصد اعلام کرد.
وی تعداد دانش آموزان عشایری این استان را سه هزار و 500 نفر دانست و گفت: 16 درصد جمعیت دانش آموزی این استان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 218مدرسه با ظرفیت یک تا کمتر از 15 دانش آموزی در سال تحصیلی جدید بویژه مناطق عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در این استان بالای 98درصد است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد افزود: 9مدرسه یک دانش آموزی، 77مدرسه 2دانش آموزی، 451آموزشگاه زیر پنج دانش آموزی، 765 مدرسه زیر10 دانش آموز و 916 مدرسه نیز زیر 15دانش آموزی از این تعداد هستند.
همچنین از کتاب برنامه های سند بنیادین آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در این آیین رونمایی شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

اطلاعات تکميلي

خواندن 605 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار