شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 08:35

جام جم گزارش داد: اخطار آخر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه جام جم در شماره شنبه سوم مهر در تشریح تیتر یک با اشاره به آغاز طرح برخورد با کالای قاچاق در بازار نوشت: طرح میدانی مقابله با فروش کالاهای قاچاق در سطح بازار از پنجشنبه در بازار لوازم خانگی تهران در منطقه امین حضور آغاز شد که براساس آن، به فروشندگان لوازم خانگی دو هفته فرصت داده شد تا یا مدارک موردنیاز و قانونی کالاهای مشکوک خود را ارائه دهند یا این اجناس را از فروشگاه ها جمع کنند.
این روزنامه با اشاره به عنوان طنین زنگ مدرسه در سراسر کشور، آورد: امروز سال تحصیلی 96ـ 95 آغاز می شود؛ سالی که وزیر آموزش و پرورش درباره آن گفته، پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از 13.5 میلیون دانش آموز از دوران پیش دبستان تا دبیرستان با نیازهای ویژه مشغول تحصیل شوند. علی اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیروز تهران با تاکید بر این که نباید هیچ دانش آموزی از تحصیل بازبماند، افزود: 134 میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید تهیه شده و در حال توزیع است و برای پایه دهم که مصادف با اولین سال بازگشایی این مقطع تحصیلی است، 140 هزار جلد کتاب تهیه شده است.
مچ اندازی شاهزاده های آل ریاض، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: ناکامی های عربستان در جنگ تجاوزگرانه علیه مردم مظلوم یمن، کاهش قیمت نفت و درنتیجه خالی شدن خزانه آل سعود، تشدید نارضایتی های عمومی از سوء مدیریت داخلی بخصوص در زمینه مدیریت مراسم ربانی حج، بحران های داخلی عربستان سعودی را تشدید کرده است. به همین دلیل شاهزاده های جوان سعودی به جای پذیرش خطاهای گذشته و تلاش برای جبران اشتباهاتشان، می کوشند همدیگر را مقصر معرفی کرده و خسارت ها را به دوش همدیگر بیندازند. در این میان اکثر انتقادها متوجه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و پسر ملک سلمان بوده و همین مساله موجب وخامت بیشتر حال پادشاه بیمار عربستان و حتی رفتن تا آستانه مرگ شده است .
این روزنامه با انتخاب عنوان بدعهدی آمریکا سابقه دارد، می نویسد: رئیس جمهور کشورمان در حالی دیروز ظهر پس از یک سفر هشت روزه به قاره آمریکا به تهران بازگشت که در سخنرانی ها، مصاحبه ها و دیدارهای مختلفی که روز پنجشنبه در نیویورک داشت، علاوه بر انتقاد از بدعهدی های آمریکا در برجام، سیاست های تجاوزکارانه و تفرقه افکنانه عربستان در منطقه را محکوم کرد. از جمله برنامه های رئیس جمهور در آخرین روز سفر به نیویورک، حضور در نشست خبری بود؛ نشستی که رئیس جمهور کشورمان در آن تاکید کرد: آمریکایی ها در عهدشکنی سابقه دارند و باید حواسمان باشد که این کشور دقیقا به تعهدات خود عمل کند. جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم پایبندی آمریکا به برجام به سازوکار پیش بینی شده در این موافقت نامه مراجعه خواهد کرد.
روزنامه جام جم با درج عنوان سلامت کودکان بازیچه تجارت دود، نوشت: بازی کم خرج و دم دستی است. کافی است 200 تومان در جیب دانش آموز باشد تا با مراجعه به اولین فروشگاه یا دکه مطبوعاتی، سیگاری بخرد و بازی بازی، کامی بگیرد. بخصوص با شروع فصل مدارس، این خطر بیشتر وجود دارد که در جمع های دوستانه دانش آموزان، سیگار کشیدن های تفریحی پررنگ تر شود. براساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که سال 85 تصویب شد، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است. حتی در آیین نامه اجرایی این قانون، تاکید شده اگر فروشنده به سن متقاضی سیگار شک داشته باشد، باید از او بخواهد کارت شناسایی اش را نشان بدهد.البته همه اینها فقط در مقام قانون و روی کاغذ است. در مقام عمل، دانش آموز می تواند براحتی از هر فروشگاه یا دستفروشی که دوست داشت، سیگار یا توتون و تنباکوی مورد علاقه اش را تهیه کند.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های ««امروزی ها» راوی دغدغه های جوانان»، «سردار رحیم صفوی: سلیمانی نبود، دمشق و بغداد سقوط می کرد»، «خشم سیاهان آمریکا در خیابان های شارلوت»، «ورود ماشین درمان به دنیای پزشکی» پرداخت.
روزنامه جام جم در ستون یادداشت روز عنوان «سازمان سخنرانی» را به قلم مراد عنادی مدیرمسئول و در ستون یادداشت عنوان «سال بهبود کیفیت و محتوای آموزشی» را به قلم محمد فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش منتشر کرد.
این روزنامه در ستون ویژه عنوان های «باید بیشتر افشاگری کنیم» و «بلوک بندی جدید مخاطبان» به ترتیب نوشته حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسن خجسته استاد دانشگاه را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9368**2002**خبرنگار: سیده مریم سیدان**انتشار دهنده: فاطمه قناد قرصی

اطلاعات تکميلي

خواندن 623 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار