چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

معرفی اشکال هندسی به کودکان در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تازه ترین مجموعه سه جلدی عرضه شده در نمایشگاه کتاب تهران کودکان را با مفاهیم و اشکال هندسی آشنا می کند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسوول شورای پیش دبستانی انتشارات کانون پرورش فکری درباره این مجموعه سه جلدی گفت: جدیدترین کتاب در نمایشگاه امسال مجموعه سه جلدی اسم من است که نویسنده، طراح و تصویرگر آن ناهید عسکری است.

زهره پریرخ با بیان اینکه این کتاب در مورد سه مفهوم هندسی مثلث یا سه گوش، مربع یا چهارگوش و دایره و در واقع یک کتاب بازی همراه با تمرین است، اظهار داشت: مجموعه اسم من جزو کتاب های مفهومی همراه با تمرین است و اهداف آموزشی را دنبال می کند.

وی درباره دیگر کارهای پیش دبستانی انتشارات کانون گفت: دو مجموعه ی دیگر نیز از قصه های مرغک در نمایشگاه امسال ارایه شده است که شامل مجموعه پنج جلدی داستان های پپوچی با نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت و دیگری مجموعه داستان های خاله کشمشی به قلم طاهره ایبد است.

پریرخ ادامه داد: مجموعه های داستان های پپوچی و خاله کشمشی به شکل قصه هستند و محورهای خاصی چون سفر، حرکت و انتقال یا جهت ها مثل بالا و پایین را منتقل می کنند هرچند در لایه های عمیق تر مفاهیمی مثل ارتباط و دوستی را هم پی می گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به گفته وی، مهم ترین ویژگی این کتاب ها تصویری بودن آنها است که برای هر کدام از این مجموعه ها، یک شخصیت خاص طراحی شده که در تمام داستان ها حضور دارند.

مسوول شورای پیش دبستانی انتشارات کانون پرورش فکری درباره فعالیت های این شورا نیز یادآورشد: شورای پیش دبستانی انتشارات کانون در دو بخش فعالیت دارد یکی از کتاب ها مرغک است که در کارگاه های وابسته به شورا تولید می شود و دیگری نیز آثار رسیده است که آرم مرغک را ندارند.

پریرخ اضافه کرد: کتاب های مرغک تلاشی برای تولید کتاب های قصه، بازی و سرگرمی است که همراه با بازی و سرگرم کردن کودکان به آن ها کمک می کند تا دنیای پیرامون شان را بهتر حس کنند، با کنجکاوی به دنیا بنگرند و حساس و جست وجوگر بار بیایند و ذهن شان پرورش پیدا کرده و نیروی اندیشه در آن ها رشد کند.

این نویسنده کودکان گفت: برای سنین زیر 3 سال هم سه مجموعه زیر چاپ است که شامل من خوشمزه می خواهم با محور تغذیه به منظور آشنایی بچه ها با غذاخوردن حیوانات مختلف، مجموعه شعر نینیا و مامانا سروده شراره وظیفه شناس با محوریت ارتباط مادر و کودک به همراه بازی و شناخت دنیای حیوانات و دس دسی و سرسری، کار مشترک زهره پریرخ و شراره وظیفه شناس است.

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن 24 کودک و نوجوان و بخش جنبی نمایشگاه کتاب، ضمن ارایه کتاب های جدید، کارگاه ها و نشست های دیدار با نویسندگان را نیز برگزار می کند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 939 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار