چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

250 کتاب چاپ اولی سوره مهر در میان پربازدید کننده های نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال با عرضه 250 کتاب چاپ اولی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب سال پر باری برای این انتشارات بوده که با استقبال زیاد مردم همراه بوده است.
محمد حمزه زاده روز چهارشنبه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران امروز به یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های کتاب در جهان تبدیل شده باید از این فرصت برای بیان دستاوردها و ارزش های فرهنگی کشور به فعالان فرهنگی سایر ملل بهترین بهره برداری صورت گیرد.

وی افزود: استقبال مردم از غرفه سوره مهر خوب بوده و امیدواریم که جمعیت بیشتر شود و کتاب خوان ها به نمایشگاه بیایند. معمولا جمعیت در غرفه ما زیاد است؛ زیرا محصولات مخصوص به خود را به مخاطبان عرضه می کنیم و مخاطبان خاص خودمان را داریم.

حمزه زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب می تواند نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه داشته باشد گفت: در نمایشگاه باید فضایی ایجاد کرد تا تفکرات و اندیشه ها بیان شوند و فرصتی باشد تا مردم با اندیشمندان و ایده پردازان آشنا شوند و یک هم افزایی فکری ایجاد شود.

وی با اشاره به تفاوت این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزود: نمایشگاه کتاب امسال تفاوتی با سال قبل ندارد نقش اصلی در هر دوره از نمایشگاه را بازدیدکنندگان ایفا می کنند و مردم هستند که در شکل دهی و معنادهی به نمایشگاه نقش دارند.

حمزه زاده گفت:کاهش جمعیت و بازدید کننده امسال از نمایشگاه کتاب ناشی از کاهش قدرت خرید کتاب است و بخشی از آن نیز به خاطر کاهش تعداد عناوین کتاب مرتبط است این مساله باید بررسی شود. تا اوایل زمستان گذشته خود مسوولین اعلام کردند که 60 درصد از ناشران حتی یک کتاب هم چاپ نکرده اند و این هم می تواند مزیدی بر علت باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی تهران ادامه دارد .

فراهنگ**9338**ل.الف.ی** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1051 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار