چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 15:00

کودکان در نمایشگاه کتاب فرهنگ مصرف بهینه آب می آموزند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کودکان و نوجوانان در کنار خرید کتاب های دلخواه خود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با راه های مصرف بهینه آب نیز آشنا می شوند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اگرچه بستری برای ارتباط بیشتر و تعامل گروه های مختلف علاقه مندان به کتاب با ناشران و آشنایی با تازه های این حوزه است، اما به دلیل میزان استقبال گسترده هر ساله، امکانی برای دسترسی به مخاطبان در اختیار سازمان ها و نهادها نیز قرار می دهد.

در این محیط تعاملی، فضای ارتباط گرفتن با مخاطبان تخصصی نیز فراهم است؛ چرا که گروه های سنی مختلف هر یک به دنبال کتاب یا موضوع دلخواه خود در سالن های مشخصی می گردند.

در واقع آنچه می تواند نمایشگاه بین المللی کتاب را به عنوان یکی از پربازدیدترین رویدادهای کشور ممتاز کند، هدفمند بودن بسیاری از مراجعه کنندگان به آن است که البته این ویژگی حتی در نحوه علمکرد و فعالیت غرفه ها هم نمود یافته است.

ناشران مختلف در هر بخش اعم از دانشگاهی، آموزشی، کودک و نوجوان و یا حتی عمومی با در نظر گرفتن سلیقه و ذائقه های مخاطبان بالقوه و بالفعل خود کتاب های موضوعی را عرضه می کنند.

این نوع نگاه صرفا محدود به ناشران و غرفه های کتاب نیست. بلکه می توان عملکرد فعالیت جنبی و غرفه های متفرقه در نمایشگاه را هم با همین دید نگریست.

یکی از این غرفه ها در بخش کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه سازمان آب و فاضلاب تهران است.

این سازمان به عنوان تنها سازمان دولتی است که همراه شدن با کودکان و نوجوانان و خانواده های آن ها در سالن 23 را بر شرکت در سالن ارگان ها و نهادها ترجیح داده است.

به گزارش ستاد رسانه ای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب، منظر قاسم، مروج شرکت آب و فاضلاب منطقه دو تهران درباره علت این اتفاق توضیح داد: به دلیل این که مصلی امام خمینی (ره) تحت پوشش سازمان آب و فاضلاب منطقه دو تهران است، این منطقه به نمایندگی از سازمان آب و فاضلاب در نمایشگاه کتاب بیست و هشتم شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه هدف از حضور در بخش کودک و نوجوان نوع نگاهی است که به مخاطبان این گروه سنی داریم، ادامه داد: مشکل کم آبی و بحران آب در کشور بسیار جدی است و اقدامات فرهنگی و هشدار دهنده به کودکان و نوجوانان، در کاهش مصرف آب می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

قاسم، درباره فعالیت های این غرفه گفت: بازدیدکنندگان از این غرفه به عنوان حامیان آب شناخته می شوند و کتابچه هایی درباره راه های کاهش مصرف آب در اختیارشان قرار داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنها می توانند نقاشی بکشند و جایزه بگیرند و این اتفاقات می تواند به خودی خود خاطره خوشی را در ذهن کودک به جا بگذارد و او را نسبت به چگونگی مصرف آب هشیار کند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ**1883**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 891 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار