چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:00

بهترین کتاب ها برای دانش آموزان از طریق سامانه کتاباران معرفی می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: با اجرای طرح سامانه کتاباران، این امکان برای دانش آموزان فراهم شده تا از بهترین کتاب های مورد علاقه خود اطلاع پیدا کنند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حامد علامتی در جریان بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: سامانه کتاباران طرحی است که در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در حال اجراست و در این طرح توسط مشاوران و کارشناسان کتاب های خوب و مفید به دانش آموزان معرفی می شود و این طرح ظرفیتی درجهت ترویج کتابخوانی برای دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه کتاب چشمه جوشانی است که انسان را به منبع سرشار علم و آگاهی متصل می کند گفت: آشناکردن و ایجاد انس با کتاب در دانش آموزان در حقیقت بصیرت یافتن و غوطه ور شدن در دریای علم و آگاهی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، علامتی اضافه کرد: این اتحادیه علاوه بر اینکه تولیدات مناسبی در موضوعات دینی و تشکیلاتی ویژه نوجوانان دارد، سیاست ترویج کتاب های خوب و مفید را نیز در دستور کار قرار داده است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: از یک سو باید اقدامات ترویجی دنبال شود تا خرید کتاب های مفید در سبد خرید ماهانه دانش آموزان قرار گیرد و از سوی دیگر تسهیلاتی برای انتخاب و خرید این نوع کتاب ها فراهم شود.

علامتی یادآورشد: یکی از مهم ترین تسهیلات کمک به انتخاب کتاب های خوب است در این راستا سامانه کتاباران در موضوعات مختلف مشاوره لازم را با بهره گیری از اطلاعات روحانیون مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برای خرید کتاب های مناسب ارایه می کند.

وی افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در این زمینه توانسته برای تبلیغ کتاب من زنده ام با پایین آوردن قیمت تمام شده در مدارس متوسطه دوم دخترانه، در یک فرصت زمانی کوتاه 18 هزار نسخه از این کتاب را به فروش برساند.

علامتی خاطرنشان کرد: همچنین در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان طرحی با عنوان کتاب یار نیز طراحی شده است تا دانش آموزان کتابخوان، خود در مدرسه مروج کتاب های خوب و مفید باشند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 913 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار