چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 11:15

با هشتمین روز نمایشگاه کتاب/ مصلی میزبان رهبر معظم انقلاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (چهارشنبه) در حالی وارد هشتمین روز خود شد که میزبان حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب بود.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی از غرفه های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کردند.

در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران حدود 3000 ناشر داخلی و نزدیک به 2800 ناشر خارجی حضور دارند.

این رویداد فرهنگی که از چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در مصلی تهران آغاز به کار کرده در روزهای برپایی میعادگاه حضور علاقه مندان بوده و هرچه به روزهای پایانی آن نزدیک می شویم شمار بازدیدکنندگان روبه افزایش است.



**فایده های مطالعه

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب امروز در حالی وارد هشتمین روز خود می شود که این رویداد در روزهای برپایی تلاش کرده اهمیت و تاثیر کتاب در تغییر رفتار و کیفیت زندگی انسان ها را بازگو کند.

هر چند کتابخوانی مزیت ها و فایده های زیادی برای انسان دارد اما برخی از افراد نسبت به این ضرورت زندگی بی اعتنا هستند.

کتاب خوب را باید دوست انسان پنداشت زیرا آدمی با مطالعه آن به رشد آگاهی و قدرت تفکر نایل می شود از این رو کتابی که به هر بهایی تهیه شود چند برابر برای انسان سودمند خواهد بود.

اما پرسش این است که چرا کالای فرهنگی مثل کتاب با این همه مزیت ها و سودمندی این چنین در میان مردم مغفول است.

باید در مورد کتاب، کتاب ها نوشت تا هر چه بیشتر این محصول فرهنگی به انسان ها معرفی شود. هنوز نمی دانیم کتاب چیست و وقتی نمی دانیم چیست به طرف آن نمی رویم.

وقتی نمی دانیم کتاب چه مطالب ارزنده ای به انسان می آموزد چگونه می توانیم کتاب را قدر بدانیم و زمانی هر چند کوتاه به آن اختصاص دهیم.

کتاب چیست؟ کتاب، هم نشینی است که تو را خسته و ملول نمی سازد، دوستی است که تو را فریب نمی دهد، رفیقی است که به تو آزار نمی رساند، بلند نظر و جوانمردی است که تو را گرفتار یکنواختی و روزمرگی نمی سازد و همسایه ای است که در کار تو تأخیر روا نمی دارد.

کتاب، مقبول ترین و نزدیک ترین چیز به طبع آدمیان است که نه فراموش می شود و نه تغییر می یابد. نگاه به کتاب، لذت تو را فزونی می دهد و میل تو را در فراگیری دانش، شدیدتر می سازد. زبان تورا گویاتر، سخنان و بیان تو را فصیح تر، جان تو را مسرورتر و سینه تو را فراخ تر می کند و برای تو در دیدگاه عامه مردم، مقام و بزرگی و نزد بزرگان و مسئولان، دوستی و احترام به ارمغان می آورد.

کتاب، میراثی است که از نیاکان به ما رسیده است. بی شک دیگران خون دل ها خورده اند تا ما به این گنج پربها دسترسی پیدا کنیم. در کتاب انسان با مهارت های مختلف زندگی آشنا می شود و اگر نبود این وسیله ارتباطی، انسان نمی توانست به بسیاری از مهارت ها دسترسی یابد.

یکی از عوامل رشد و پیشرفت در مطالعه، شناخت موانع و آفات مطالعه و تلاش در جهت بر طرف کردن آن ها است.

بی علاقگی و ناآشنائی به موضوع، عدم تمرکز حواس، رعایت نکردن آداب و شرایط مکانی و زمانی مطالعه، توجه نکردن به مراحل، بی نظمی در مطالعه، کمّی نگری به جای کیفی نگری در مطالعه و نامناسب بودن کتاب و نوشته

از جمله عوامل پیشرفت نکردن در مطالعه است.

کتابخوان باشید نه خواننده کتاب، خواننده کتاب به صورت تصادفی با کتاب روبرو می شود و هرچه به دستش می رسد می خواند. اما کتابخوان ذوق مطالعه دارد و به آن عادت کرده است.

تا زمانی خواندن را ادامه دهید که احساس خستگی نکنید، مطالعه طولانی باعث کاهش کارکرد ذهن انسان می شود.

کتاب را ارج نهیم زیرا گنجینه حفظ تمام ارزش ها، آداب و رسوم، سننن، علم و فناوری است. باید در باره کتاب نوشت و گفت تا به اهمیت آن بیشتر پی ببریم.

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی است تا گشت و گذاری هر چند کوتاه در گلستان کتاب داشته باشیم. اگر سال ها از کتاب فاصله گرفته ایم امروز فرصت را غنیمت شمریم تا از این رویداد بزرگ دیدن کنیم. شاید این دیدار ما را به کتاب آشتی دهد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید کنندگان دایر است.

فراهنگ 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 970 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار