سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 21:33

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در غرفه کتابخانه مجلس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه کتابخانه مجلس دیدن نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه کتابخانه مجلس بازدید نموده و جدیدترین انتشارات کتابخانه مجلس را تورق نمود.

دکتر لاریجانی در بازدید از غرفه کتابخانه مجلس و درجمع خبرنگاران گفت: مسئولان وزارت ارشاد گزارشی دادند که نمایشگاه امسال از نظر تنوع موضوعی و کیفیت کتاب، رشد قابل قبولی داشته است و من هم در آثاری که دیدم نشان می داد که کیفیت بهتری دارد.

وی افزود: اما اقتصاد نشر، اقتصاد نسبتاً بیماری است و چرخه اقتصادی مطلوبی ندارد و باید از آن حمایت شود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه بر اساس قانون، ناشران و مولفان از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: در جلسه ای که امروز با تعدادی از ناشران داشتیم، اعلام شد که از آنها مالیات گرفته می شود و این خلاف قانون است و من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

دکتر لاریجانی با تأکید بر این که باید ساز و کارهایی برای بالا بردن تقاضای کتاب در کشور فراهم شود افزود: اصحاب رسانه می توانند در این زمینه موثر باشند.

وی اضافه کرد: باید بسته ای تهیه شود تا اقتصاد نشر توانمند شود و باید این بسته را در قانون برنامه ششم مورد توجه قرار دهیم.

دکتر لاریجانی افزود: این وظیفه عمومی است که رسانه ها و وزارت ارشاد تلاش کنند که ناشران مورد حمایت قرار گیرند و کتاب ارزان تر به دست مردم برسد.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا عالم سیاست، اجازه کتاب خواندن به شما می دهد گفت: فرصت زیادی نیست اما غالباً هر شب کتاب می خوانم و روزهای تعطیل بسیار بیشتر فرصت مطالعه دارم .

 IMG 1878

IMG 1879

IMG 1881

IMG 1882

IMG 1889

IMG 1888

IMG 1894

IMG 1903

IMG 1904

IMG 1902

اطلاعات تکميلي

خواندن 789 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار