سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 18:11

نمایشگاه کتاب محل عرضه جدیدترین تازه های نشر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

قاسم تبریزی پژوهشگر تاریخ امروز در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه کتابخانه مجلس حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی قاسم تبریزی پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی امروز سه شنبه با حضور در غرفه کتابخانه مجلس ضمن تورق انتشارات کتابخانه، با اشاره به اینکه برای دومین روز است که در نمایشگاه کتاب امسال حضور می یابد گفت: بسیاری از کتابهای مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تهیه می کنم.

وی گفت: اینکه اعتقاد داشته باشیم نمایشگاه کتاب نباید به این شکل فروشگاهی باشد نمی تواند صحیح باشد چرا که در واقع ما باید هم نمایشگاه داشته باشیم و هم فروشگاه.

تبریزی افزود: مخاطبان کتاب در نمایشگاه سه دسته اند: یک دسته کسانی که می دانند چه می خواهند و هدفمند جلو می آیند و می دانند که کتابهای مورد نیاز خود را از کجا بخرند. عده دیگری وقتی کتاب را می بینند یادشان می آید که چه میخواهند. و دسته سوم کسانی هستند که به منظور تفریح به نمایشگاه کتاب می آیند.

وی گفت: البته حتی حضور کسانی که برای تفریح به نمایشگاه کتاب می آیند نیز می تواند مفید باشد چرا که نگاه کردن به عناوین کتابها نیز مفید است و دیدن کتاب خریدن دیگران موجب ایجاد انگیزه در افراد می شود.

تبریزی در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب در سه گروه کودکان، دانشگاهی و ناشران عمومی به عرضه منابع می پردازد که امسال غرفه کشورهای خارجی را هم داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه ارائه کتب جدید است؛ تقریباً می توان گفت تمامی کتابهای جدیدی که به بازار کتاب عرضه شده است در اینجا در دسترس قرار گرفته است.

قاسم تبریزی با ذکر خاطره ای گفت: در سال 53 نمایشگاه کتاب با 13 ناشر در تهران در پارک دانشجو برگزار شد که از میان این سیزده ناشر تنها یک ناشر به عرضه کتابهای مذهبی می پرداخت. ولی الان نگاه کنید؛ این همه ناشر با این همه کتاب هم اکنون در نمایشگاهند و بی شک این نعمت عظیمی است که حاصل انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: البته نمایشگاه از این بهتر هم می تواند برگزار شود. ما باید نگاه کنیم که کجا بودیم، به کجا رسیدیم و به کجا خواهیم رفت.

تبریزی در پایان اظهار امیدواری کرد با راه اندازی باغ کتاب نمایشگاه کتاب دائمی در تهران برگزار شود.

 

IMG 8678

اطلاعات تکميلي

خواندن 886 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار