سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

تجربه های والا و سرمایه های بشری با کتاب ماندگار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به برکت نعمت کتاب است که تجربه های والا و سرمایه های بشری ماندگار می شوند و این کتاب است که اندیشه های برتر را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند.
به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مستضعفین، این مطلب را سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در آیین رونمایی از سه عنوان کتاب به نام های «خمپاره های فاسد»، «فرشته نجات» و «سفرهای غریبانه» با موضوع دفاع مقدس که با حضور نویسندگان و ناشرین این کتاب ها در محل بوستان کتاب برگزار شد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: امروز که سلاح دشمنان نظام اسلامی بوی‍ژه آمریکا در رویارویی با ملت ایران کارایی ندارد، با کتاب به جنگ کتاب آمده اند، تا کتابی که برای آگاهی و روشنایی است را به وسیله برای ترویج غفلت، فحشا و گمراهی انسان ها تبدیل کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به اهمیت مطالعه و انس با کتاب در بالندگی فرهنگی، اشاره و اضافه کرد: کتاب بالی برای پریدن و چراغی برای روشنایی است که موجب آگاهی خواهد شد.

سردار نقدی، روشنگری، آگاهی دادن و بیدارگری را هدف اصلی شهید عنوان کرد و گفت: عنوان شهید، دفاع و شهادت نیز همین رسالت و هدف اصلی کتاب را که روشنایی و بیدارگری است، دنبال می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: به همین دلیل شهید یک کتاب ماندگار و جاوید برای انسان ها است و هر کس که می خواهد مسیر تکامل را طی کند باید به سمت کتاب شهید دست ببرد زیرا همین شهدا که الگو و سرمشق هستند نیز به واسطه مطالعه زندگینامه و وصیتنامه شهدای دیگر مسیر خود را انتخاب کرده اند.

وی گفت: مطالعه سیره شهدا می تواند سکوی پرتاب نسل آینده به سمت کمال و تعالی باشد.

سردار نقدی با اشاره به تحرکات دشمن برای مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت افزود: دشمنان برای مقابله با بیداری و آگاهی که کتاب به ما می دهد، ساکت نایستاده اند و در این مسیر به هر کاری دست می زنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، خفقان دوران سیاه پهلوی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در آن زمان که آمریکا در کشور ما حضور و قدرت داشت، افرادی را که کتابهایی از امام(ره) یا جلال آل احمد می خواندند مورد آزار و اذیت قرار می دادند. حتی نگهداری قرآن و نهج البلاغه با ترجمه فارسی جرم به حساب می آمد و مجازات حبس و شکنجه داشت.

وی به فعالیت گروه های تروریستی آمریکایی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم آمریکا بواسطه تروریست های مزدورش در کشور علیه کتاب و روشنگری ایستادند. آنها ترور صاحبان قلم همچون شهید مطهری، شهید دستغیب، شهید هاشمی نژاد، شهید صدوقی و نظایر آن را در دستور کار خود قرار دادند. حتی در سال 61 نویسنده را با کتاب هایش زنده سوزاندند.

سردار نقدی به دختران جوان توصیه کرد: زندگینامه شهیده فوزیه شیردل را مطالعه کنید زیرا سراسر زندگی این زن شهید برای جوانان الگو است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارها از نظر محتوایی، کیفیت و جذابیت پیشرفت و رشد داشته اما فقدان ترویج و تبلیغ این کتاب ها یک ضعف است.

اجتمام(1) ** 7029 ** 1071

اطلاعات تکميلي

خواندن 906 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار