سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

کار ناشران نشر فکر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس انجمن صنفی ناشران کودک و نوجوان گفت: کار ناشران نشر فکر است و امروز در نمایشگاه بین المللی کتاب فقط کتاب منتشر نمی شود بلکه محصولات فکری دیگر هم عرضه می شوند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، کاظم قلم چی در نشست نقش تشکل های صنفی در توسعه با بیان اینکه تشکل های صنفی در حوزه نشر در دنیا کارهای مختلفی انجام می دهند، ادامه داد: همچنین سالم ترین شکل واگذاری وظایف از دولت به بخش خصوصی در کشورهای جهان سوم به صورت اعطای مسئولیت به تشکل ها صورت می گیرد.

محمدرضا توکل نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اتحادیه ناشران نهاد قانونی صنفی است و قانون مدونی را در مجلس به تصویب رسانده که تکالیف و حدود وظایف اتحادیه را مشخص می کند. ضمن اینکه انتخابات این اتحادیه زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می شود.

وی به انجمن های مختلف حاضر در اتحادیه ناشران اشاره کرد و افزود: اتحادیه، انجمن های فرهنگی را در درون خود ایجاد کرده که نقش مهمی در حوزه های تخصصی و فرهنگی ایفا می کنند. ما انجمن های صنفی داریم که با اتحادیه های صنفی متفاوت هستند و از زیر مجموعه های وزارت کار محسوب می شوند که در خارج از ایران به عنوان سندیکا شناخته می شوند.

در ادامه این نشست پروین صدقیان به معرفی انجمن صنفی زنان ناشر اشاره کرد و افزود: این انجمن با زنانی که پروانه نشر کتاب دارند، کار می کند و بخش زیادی از فعالیت های این ناشران در حوزه کودک و نوجوان، عمومی و دانشگاهی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران،وی افزود: انجمن زنان ناشر هدف آگاهی بخشی به زنانی که دغدغه چاپ کتاب دارند اما با مشکلات و مسئولیت های مختلفی که بیشتر زنان در خانواده های خود روبرو هستند، را دارد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برپاست.

فراهنگ**9246**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 901 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار