سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:16

رییس قوه قضاییه چه آثاری از نمایشگاه کتاب خریداری کرد؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس قوه قضاییه امروز(سه شنبه) با حضور در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چندین جلد کتاب خریداری کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار از نمایشگاه کتاب که با همراهی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، ابتدا با حضور در سالن اصلی شبستان، به غرفه موسسه فرهنگی مصابیح الهدی مراجعه و آثار این موسسه را ملاحظه کرد.

سلوک عاشورایی، نور مبین و در هوای دوست نوشته آیت الله محمد محمدی ری شهری از جمله کتاب هایی بود که رییس دستگاه قضا از این انتشاراتی خریداری کرد.

موسسه فرهنگی دارالحدیث، ایستگاه بعدی بازدید آیت الله آملی لاریجانی از نمایشگاه کتاب بود که در این غرفه آثاری چون سلسله متون و مطالعات فلسفی و همچنین سنجش و اکتشاف و کتاب الشوارق و لوایح الاسرار فی شرح مطلع الانوار را خریداری کرد.

غرفه هایی چون انتشارات مجلس شورای اسلامی، موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، هرمس، سروش، پیامبر رحمت، انتشارات دلیل ما، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در ایران و انتشارات علمی و فرهنگی از دیگر بخش هایی بود که آیت الله آملی لاریجانی از آنها بازدید به عمل آورد.

رییس دستگاه قضا در گذر این غرفه ها دو کتاب مشروح مذاکرات مجلس با شورای ملی و شرح تقویم ایمان را تهیه کرد.

9 جلد کامل شاهنامه فردوسی و کتاب سلیمان ابن قیس هلالی از دیگر آثاری بودند که آیت الله آملی لاریجانی با حضور در غرفه سروش و غرفه پیامبر رحمت اقدام به خرید آنها کرد.

همچنین کتاب های خطابه ارسطو، کلیات شمس و مثنوی معنوی همراه با رساله فلسفی و منطقی کتاب هایی بود که از سوی مسوول غرفه این کتاب ها به رییس دستگاه قضا اهدا شد.

مجموعه هفت جلدی قواعد فقیه و مقیاس الهدایه دیگر کتاب های خریداری شده در انتشارات دلیل ما از سوی رییس قوه قضاییه بود.



** بازدید از غرفه ناشران خارجی

آیت الله آملی لاریجانی در این بازدید یک ساعته از بخش ناشران خارجی نیز دیدن کرد و در غرفه های احسان، دارالولاء، دارالتکوین، دار نینوا، دار الافاق العربیه و موسسه الصادق حضور یافت.

کتابهای قضایا فقهیه و مالیه معاصره، الکشاف عن حقایق التنزیل و عیون الاقاویل فی وجوه التاویل و کتاب 13 جلدی الاصل للامام محمد الشیبانی آثاری بودند که رییس قوه قضاییه خریداری کرد.

در انتشارات دارالولاء نیز کتابهای تاریخ لبنان مقاوم و فهرس التراث، دورالتوحید فی بناء الحضارات و المجتمعات و اعلام السکافه الاسلامیه فی البحرین خلال 4 سده به آیت الله آملی لاریجانی اهدا شد.

رییس دستگاه قضا همچنین کتاب های الشرح الکبیر لمقولات ارسطو، الانسان و رموزه و الرسائل فلسفیه الصغری اثر ابونصر فارابی را از غرفه دارالتکوین خریداری کرد.

دیگر کتاب خریداری شده در موسسه الصادق، امومه الولایه و المحکمات للقران الکریم بود.

آیت الله آملی لاریجانی در غرفه دار نینوا نیز کتاب های مَن یمتلک العالم، الثفاقه والمقاومه، تعظیه الاسلام و کتاب خیانه الثقفین را خریداری کرد.

کتاب ترجمه جدولی قرآن و کتابی در مورد بعث و تکفیر را از غرفه پاکستان هدیه گرفت و کتاب های اسرار البلاغه، شرح المفصل و تهذیب الآثار، المجان فی اللغه القران الکریم، معجم غریب الحدیث فی صحیح المسلم و الحکیم الترمذی دیگر آثاری بودند که نظر رییس قوه قضاییه را جلب کرد.

آیت الله آملی لاریجانی پس از بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران، کتاب را وسیله ای مهم برای ارتقای سطح فرهنگی کشور دانست.

وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدلیل برپایی چنین نمایشگاه های قدردانی کرد و مهمترین پاداش این کار را اشتیاق کتابخوانی در میان مردم و تاثیر در فرهنگ کشور برشمرد.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است.

اجتمام ** 9317 ** 1071

اطلاعات تکميلي

خواندن 956 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار