سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:15

رونمایی از چهار کتاب در نشست تعاملات کشورهای آفریقایی و آسیا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
چهار عنوان از کتاب های مهدی کاموس در نشست تعاملات فرهنگی کشورهای آفریقایی و آسیا از سوی ناشر الجزایری رونمایی شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، در این نشست که از سوی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در سرای اهل قلم بیست برگزار شد انجمن دوستی ایران و نیجریه، تونس، اوگاندا، سنگال، ساحل عاج کومور به همراه فراس الجهمانی ناشر الجزایری، غلامرضا نوعی، غلامرضا امامی و مهدی کاموس (نویسنده) حضور داشتند.

فراس الجهمانی در ابتدای این نشست که به رونمایی از 4 عنوان کتاب مهدی کاموس در حوزه کودکان و نوجوانان انجامید، گفت: اولین بار در نمایشگاه کتاب تونس بود که با مهدی کاموس آشنا شدم. در آنجا در کنار ادبیات کودک انگلیسی، فرانسوی و عربی هیچ کتاب کودکی از ایران ندیدم که برای کودکان کشورم ترجمه شده باشد و انگیزه این کار همان جا در من ایجاد شد.

وی تبادلات فرهنگی بین ایران و الجزایر را بسیار امیدوار کننده خواند و استمرار این کار را لازم و ضروری دانست.

در ادامه این نشست مهدی کاموس به معرفی اجمالی آثار خود پرداخت و گفت: این 4 عنوان کتاب روایت هایی خلاق و ترکیبی از داستان های کلیله و دمنه و ادبیات ناب ایرانی هستند که از سوی دو تصویرگر ایرانی و الجزایری با دو طرح متفاوت و برای دو فرهنگ مختلف ایرانی و الجزایری طراحی شده است.

بر اساس گزارش بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غلامرضا امامی نیز در ادامه با ابراز خوشحالی از چاپ این کتاب ها برای اولین بار در حوزه آسیا و آفریقای شمالی نسبت به ادامه این فعالیت های فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

وی با تقدیر از طرح جلد مسلم علم زاده تصویرگر ایرانی گفت: به اعتقاد من این تصاویر خلاقانه، با فکر و هماهنگ با علایق گروه سنی مورد نظر طراحی شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ 9187** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1004 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار