سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:15

تصویرگرایرانی با پ و دنیای پهناور به برزیل می رود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فرشته نجفی تصویرگر کتاب 'پ و دنیای پهناور' (pe e vadto mondo) به دعوت ناشر برزیلی این کتاب به برزیل می رود.
تصویرگر ایرانی مقیم ایتالیا که با کتاب پ و دنیای پهناور به نمایشگاه بلونیا 2015 راه یافته است در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این کتاب نوشتۀ پائلو ونتورلی یکی از نویسندگان بسیار معروف در برزیل است که توسط انتشارات برزیلی پوزیتیو منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: ناشر قصد دارد مراسمی را در روز 16 می (26 اردیبهشت) با حضور من و نویسندۀ کتاب در شهر کوریچیبا برزیل برگزار کند و در ادامۀ این سفر سه هفته ای قرار است سه کارگاه آموزشی سه روزه در سه شهر کوریچیبا، بِلو هوریزُنته و سائوپائولو با تصویرگران برزیلی برگزار کنم.

فرشته نجفی پیش از این نیز توانسته بود با کتاب ' این کتاب را باز نکن' از ناشری اماراتی جایزۀ افق های تازۀ بلونیا 2014 را کسب کند و در سال های 2009 و 2012 نیز به این نمایشگاه راه یابد.

نمایشگاه کتاب بولونیا که از سال ۱۹۶۳ تا کنون در بولونیای ایتالیا برگزار می‏ شود، مهم‏ترین و بزرگ‏ترین نمایشگاه کتاب کودکان در سراسر جهان است که هر سال طی چهار روز در آخرین روزهای ماه مارس میلادی برگزار می‏ شود.

این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی ناشران، تصویرگران، مدیران و مترجمان کتاب‏های کودکان برای ارائه‏ و به اشتراک گذاری تجربیات و در نهایت انتخاب بهترین آثار و شرکت در کنفرانس‏ها و کارگاه‏های آموزشی، جمع‏آوری اطلاعات درباره‏ی تازه‏های نشر کتاب کودک در جهان است.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا همچنین محلی است برای اهدای جوایز معتبری از جمله بولونیا راگاتزی که در چهار گروه داستانی، غیرداستانی، آثار غیر غربی و آثار تازه متشر شده به برگزیدگانی از ملیت‏های مختلف تعلق می‏گیرد. از سال ٢٠١٠ نیز جایزه ی جدیدی به بهترین آثار تصویرگران کم تر از ۳۵ سال اهدا می شود.

برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن به عنوان گرانترین جایزه ادبیات کودک جهان هر سال همزمان با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا که در سوئد برگزار می شود به طور مستقیم در این نمایشگاه اعلام و برنامه مربوط به آن پخش می شود.

همچنین هر دو سال یکبار، برنده جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن، مهمترین جایزه ادبیات کودک جهان، در این نمایشگاه معرفی می شود.

از دیگر برتری‏های نمایشگاه کتاب کودک بولونیا که باعث تمایز آن در بین نمایشگاه‏های بین‏المللی مشابه شده، حضور تاثیرگذار و پررنگ بیش از ۶۰۰ روزنامه‏نگار برتر از ۷۰ کشور جهان برای پوشش خبری این رخداد بین‏المللی در بولونیا است.

فراهنگ**9338** 1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1003 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار