سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

کاهش فروش کتاب به خاطر بن نقدی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ناشر شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال بن نقدی جای بن کاغذی را گرفته است که این مسئله باعث شده فروش کتاب به ویژه در بخش کودک و نوجوان کم شود.
رضا سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ناشران مجاز نیستند با دریافت بن نقدی، پول نقد به بازدیدکنندگان بدهند اما گویا برخی از ناشران این کار را انجام می دهند که موجب شده فروش در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

وی دیگر مشکل ناشران بخش کودک نمایشگاه کتاب را جای نامناسب غرفه ها دانست و گفت: بسیاری از غرفه داران قدیم که از قدرت مالی قوی برخوردار هستند جای مناسبی دارند اما ناشران تازه کار از این حمایت بهره مند نیستند.

مدیر انتشارات نوای مهدی اضافه کرد: برای بهتر شدن وضعیت چاپ و نشر لازم است از ناشرانی که کمتر از ده سال است وارد این عرصه شده اند حمایت لازم صورت گیرد که این مسئله به رونق بازار نشر کمک می کند.

سلطانی یادآوری شد: به رغم تمام مشکلات، کار نشر برای بچه ها را دوست دارم، کتاب می خوانم و کتاب چاپ می کنم.

وی به تازه ترین محصولات این انتشارات در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و کتاب دلفین ها و نهنگ ها ، ترجمه فرهنگ مصور تصویرنامه طبیعت به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عربی توسط نجمه احمدپور، دردسرهای سوفی شامل دو رمان قدیمی فرانسه و قورباغه شکم پر بچه گانه را از جمله آثار جدید این انتشارات عنوان کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** د . ت** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 854 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار