سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 13:30

یک ناشر: هزینه تولید کتاب برای بچه ها بیشتر از بزرگسالان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ناشر شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معتقد است که هزینه تولید کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و در برخی موارد این هزینه به چهار برابر می رسد.
محسن طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: کتاب های کودک از آنجا که باید دارای رنگ های متنوع و همچنین تصویرگری باشد هزینه بر است که این مساله صرفه اقتصادی کار را پایین آورده و ناشران متضرر می شوند.

وی با بیان این که ناشران کتاب کودک حتی نمی توانند با سرمایه پیش بینی شده خود هزینه روزانه خود را تامین کنند، افزود: زمینه کار برای کودکان به ویژه خردسالان به دلیل حساسیتی که این مقطع در شکل گیری شخصیت کودک دارد، بسیار بالا است.

مدیر فروش انتشارات پیک ادبیات با بیان این که کتاب های زیادی برای گروه سنی کودک منتشر می شود اما کتاب های مناسب کم است، گفت: مناسب از این منظر که کتاب ها کارشناسی شده ، مختص همان گروه سنی باشد و موارد لازم درباره شخصیت کودک رعایت شده باشد.

طاهری اظهارکرد: اگر تمام صنوف را در حال رکود بدانیم باید گفت که صنعت نشر در حال مرگ است.

وی بخشی از مشکلات نشر در حوزه کودک را به مسوولان به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت داد و افزود: در بیشتر مواقع کودکان در اولویت کارها قرار نمی گیرند. به طور مثال همین نمایشگاه کتاب است که در فضایی به دور از هرگونه استاندارد و شرایط مناسب دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای کتاب خوان کردن بچه ها است به شرط آن که همه شرایط و امکانات فراهم باشد تا خانواده ها با آرامش خاطر نسبت به انتخاب و خرید کتاب برای بچه های خود اقدام کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**1883**9132**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 907 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار