سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 13:30

مجموعه آثار عکاسان دفاع مقدس اثر علی فریدونی عکاس ایرنا رونمایی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب مجموعه آثار عکاسان دفاع مقدس اثر علی فریدونی عکاس بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز سه شنبه با حضور مدیران عامل ایرنا و انجمن عکاسان دفاع مقدس رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) امروز سه شنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان گودرزی کیا، سیدمهدی میرافضلی و جاویدالاثر کاظم اخوان عکاسان ایرنا، گفت: هنرعکاسی هیچ گاه ظرفیتی مانند دفاع مقدس برای جلوه گری نداشته است.

محمد خدادی افزود: دفاع مقدس سمبل یک اندیشه و باور بود، باوری که ریشه مردم در ایمان به اسلام داشت و انسان هایی که تاریخ را به معنای واقعی خود ورق زدند.

مدیر عامل ایرنا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت جهادی در کشور گفت: رزمندگان دیروز دفاع مقدس امروز مدیران جهادی برای اداره امور کشور هستند؛ چرا که به هر میزان با منطق دفاع منطبق باشیم موفقیت بیشتر و دوری از آن مخاطره آمیز خواهد بود.

خدادی افزود: فرصت بهره مندی از تجربیات دفاع مقدس در اختیار هر مردم و کشوری نیست و اگر مقاومت در مردم لبنان، سوریه، یمن و ملت های آزاده دنیا می بینیم برگرفته از همین فرهنگ دفاع مقدس و ارزش ها و باورهای دینی است.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: تمام ارزش های انسانی، اخلاقی و دینی در آن ایام وجود داشت و امروز جامعه ما برای تعالی و پیشرفت به حال و هوای دفاع مقدس نیاز دارد.

مدیرعامل ایرنا در بخش دیگری با اشاره به وظایف حساس رسانه ها در هر دوره اظهار کرد: رسانه باید با بازخوانی و بازنشر افتخارآفرینی ها و ارزش های دفاع مقدس، از تمام فرصت و ظرفیت های خود برای بهره وری امروز استفاده کند.

خدادی در ادامه هنر عکاسان دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: علی فریدونی یک نام نیست بلکه یک معنا و نشان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی است؛ معنایی که باید تلاش در جهت نهادینه شدن آن کنیم.

وی افزود: فریدونی و هم نسلی های او در دوران دفاع مقدس با ثبت افتخارات رزمندگان اسلام ، در ایرنا خوش درخشیدند و از آن نسل همچنان در این خبرگزاری نظام اسلامی وجود دارد.

خدادی همچنین تصریح کرد: برای زنده بودن باید مدل رزمندگی را پیشه کنیم و آن موقع است که محصول و تولید ما معنا پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به نقش بی بدیل ایرنا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: ایرنا تنها رسانه ای است که در آن ایام سخت امتحان خود را پس داده و امروز بر ما تکلیف است که از این توفیق و تجربه در جهت اهداف عالی نظام و کشور استفاده بهینه ببریم.

مدیرعامل انجمن عکاسان دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: یک میلیون فرم عکس مربوط به دوران دفاع مقدس در این انجمن جمع آوری شده است.

سیدعباس میرهاشمی افزود: حق جامعه است که از این آثار گرانبها و تصاویر دلاورمردی های فرزندان خود مطلع باشد و در گنجینه خود حفظ کند.

وی اظهار کرد: نشر وقایع راهی برای توسعه است و توسعه نیز به جز نشر گریزی ندارد.

میرهاشمی در ادامه به کتاب منتشر شده عکاس ایرنا اشاره کرد و گفت: آثار غکاسی علی فریدونی جهانی است و در کل آثار مرتبط با دفاع مقدس در خارج از ایران بیشتر منتشر شده که این امر جای نگرانی دارد.

مدیرعامل انجمن عکاسان دفاع مقدس، با تشکر از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای فراهم آوردن فرصت رونمایی از کتاب عکاسان گفت: مجموعه عکس های علی فریدونی براساس سناریوی مشخص و اطلاعات کافی، در دو اندازه 21 در 24 و 11 در 13 با تیراژ دو هزار جلد به دو زبان فارسی و انگلیسی در 248 صفحه شامل 168 عکس از این عکاس به چاپ رسیده است.

علی فریدونی عکاس پیشکسوت دفاع مقدس و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در مراسم رونمایی از کتاب خود اظهار داشت: هر عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس برای من یک ترم از دانشگاه بود که می گذراندم.

وی افزود: عکس های گرفته شده باتوجه به احساسات خود نسبت به آن ایام گرفته شده است.

فریدونی پیوند انجمن عکاسان دفاع مقدس و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای پیشرفت اهداف عالی این گروه از عکاسان تاثیرگذار عنوان کرد.

در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه عکس های عکاسان دفاع مقدس اثر علی فریدونی جمعی از عکاسان دفاع مقدس و اعضای هیات مدیره انجمن عکاسان، مدیران خبر و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور داشتند.

در پایان مراسم از علی فریدونی صاحب اثر و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس و بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تقدیر و یادبود رونمایی نیز امضا شد.

فراهنگ**1027**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 897 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار