سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 12:15

نشست مشترک انجمن های دوستی سفرای مقیم تهران در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نشست مشترک انجمن های دوستی و سفرای مقیم تهران «هم اندیشی و همکاری های بین المللی» امروز - سه شنبه - در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در این نشست حضور داشت ، گفت: برخی از مشکلاتی که امروز در منطقه ما وجود دارد به دلیل دوری مردم از کتاب است و قطعا گفت و گو و نزدیک بودن به کتاب تاثیر زیادی بر حل مشکلات دارد.

وی با بیان این که نزدیکی به کتاب باعث می شود انسان ها به هم نزدیک شوند اظهارداشت: اولین سوره و اولین آیه قران با کلمه بخوان نازل شده است.

ترکمان یادآور شد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه ایجاد روابط فرهنگی بین کشورها را دارد و می تواند در این زمینه کارهای مفیدی انجام دهد.

به گفته وی این سازمان در 60 کشور 82 رایزن فرهنگی دارد که روابط فرهنگی ایران و سایر کشورها را تنظیم می کنند.

همچنین سید عباس صالحی رییس سازمان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این نشست گفت: نمایشگاه کتاب اتفاق بزرگ فرهنگی در ایران است و مردم ایران همانطور که عید را انتظار می کشند نمایشگاه کتاب تهران را هم انتظار می کشند و اتفاقا این اتفاق بزرگ هم در بهار است.

وی یادآور شد: میلیون ها ایرانی از تهران و مناطق مختلف به این نمایشگاه می آیند و هزاران ناشر ایرانی و خارجی در این اتفاق بزرگ حضور دارند.

صالحی یادآور شد: یکی از ویژگی های این اتفاق گفت و گوی فرهنگی بر مبنای کتاب است و کتاب هسته مرکزی فرهنگ و محل توجه گفت و گوها است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شعار امسال نمایشگاه، خواندن، گفت و گو با جهان است و این گفت و گوها هم در سطح داخلی و هم خارجی است.

در این نشست سفرای کوبا، سنگال و بوسنی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا سفرای بازدید کننده پس از این نشست از غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند.

سیام**2021**9132**1553

اطلاعات تکميلي

خواندن 782 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار