سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 08:31

والدین کتاب بخوانند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر انتشارات مدیران امروز درباره بی رغبتی مخاطبان به خواندن کتاب گفت: خانواده ای که افراد آن به ویژه والدین کتاب خوان نباشند به طور طبیعی کتاب در اولویت زندگی فرزندان آنان قرار نمی گیرد.
محسن صائمی روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه کتاب و در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد البته باید توجه داشت که این مساله صرفا به خانواده ها باز نمی گردد بلکه وجود وسایلی چون تلفن همراه و لب تاپ و دیگر تکنولوژی های روز باعث شده حتی فرزندان خانواده های اهل مطالعه نیز از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند.

این نویسنده در ادامه به وضعیت نشر اشاره کرد و گفت: وجود ناشران غیر متخصص و افراد تازه کار در این عرصه باعث شده در کار بازار نشر اختلال ایجاد شود.

وی گفت: برخی از این ناشران از تخصص کافی برخوردار نیستند و صرفا قبلا کتابفروش بوده و سپس وارد بازار کتاب و کار چاپ شده اند.

این نویسنده به دیگر مشکلات صنعت نشر اشاره کرد و افزود: اکنون با گران شدن کاغذ و حذف یارانه کاغذ ناشران انتظار دارند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های بیشتری را از ناشران خریداری کند حال آنکه در برخی مواقع تعداد کتاب های خریداری شده به 50 عنوان هم نمی رسد.

مدیر انتشارات مدیران امروز ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با خرید کتاب از ناشران، این آثار را در اختیار کتابخانه ها و دیگر مراکز و نهادها قرار داده و به این ترتیب به ناشران در رونق بازار نشر کمک کند.

وی اضافه کرد: ترجمه انبوه کتاب های خارجی و ورود بسیاری از ناشران به کتاب های ترجمه ای نیز معضل دیگری است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 888 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار