سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 08:30

نگاه تخصصی به بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر انتشارات پیدایش معتقد است که برپایی نشست سرای اهل قلم در حوزه کودک و نوجوان به تخصصی تر شدن فعالیت این بخش کمک کرده است.
محسن طائب روز سه شنبه در حاشیه نمابشگاه کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ایجاد فضای سرای اهل قلم برای برپایی برنامه های ویژه کودک ونوجوان از اتفاقات خوب این بخش است که به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان تدارک دیده شده که موجب تخصصی تر شدن فعالیت بخش کودک و نوجوان شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان درباره رویکرد این انتشارات برای چاپ کتاب در گروه های سنی مختلف نیز بیان کرد: اکنون فعالیت انتشارات پیدایش در سه گروه سنی خردسال، نوجوان، جوان و بزرگسال متمرکز شده است که از این میان بیشترین فعالیت موضوعی مربوط به شاخه های مختلفی از ادبیات است و ویژگی کتاب های این حوزه دقت و توجه به تناسب محتوایی برای گروه سنی مخاطب است.

طائب افزود: این نشر بیشتر در حوزه ادبیات کهن ایران برای نوجوانان و همچنین در حوزه ادبیات وحشت و طنز بین کودکان و نوجوانان شناخته می شود و در مدت سه سال گذشته نیز فعالیت ویژه ای را برای تالیف و ترجمه کتاب هایی برای گروه سنی خردسال و رمان برای بزرگسالان داشته است.

وی درباره تعداد کتاب های این نشر در بخش کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نشر پیدایش با حدود 800 عنوان کتاب که 72عنوان از این کتاب ها مربوط به چاپ اول سال گذشته و 35 عنوان نیز مربوط به چاپ نخست فروردین و اردیبهشت امسال و قبل از شروع نمایشگاه کتاب است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 872 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار