دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 19:46

رمان آتش و برف در غرفه روایت فتح در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر موسسه انتشارات روایت فتح گفت: رمان مستند آتش و برف زندگی شهید سعید قهاری سعید با حضور همسر و همرزمان وی در غرفه روایت فتح نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی می شود.
حسن اعلایی فعال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: حوزه فعالیت این موسسه دفاع مقدس است و خاطرات شهدا، ایثارگران، همسران، بستگان و مادران ایثارگران را ثبت می کند.

وی اضافه کرد: تاکنون 200 عنوان کتاب در رده های مختلف زندگی ایثارگران، یادگاران و مادران شهدا منتشر شده است.

اعلایی، عمده مخاطبان روایت فتح را نسل جوان دانست و افزود: همه اقشار جامعه از مراجعه کنندگان به این غرفه هستند اما حضور جوانان به ویژه نسل چهارمی ها و دختران جوان چشمگیر است.

وی با اشاره به آثار منتشر شده جدید این موسسه نیز اظهار کرد: سخنان شهید آوینی در یک مجموعه چند جلدی در آخرین روزهای نمایشگاه به مردم عرضه خواهد شد.

اعلایی همچنین گفت: در رده مادران شهید نیز خاطرات مادر شهید شرف خانلو و شهید جنیدی زیر چاپ است که به زودی به بازار عرضه می شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ترجمه آثار دوران دفاع مقدس به زبان های بین المللی نیز افزود: اخیرا وارد این فاز شده ایم و با عقد قرارداد در حال ترجمه آثاری از شهیدان همت، باکری و چمران به زبان های انگلیسی، فرانسه و عربی هستیم.

اعلایی خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دوران دفاع مقدس گنجینه ای است که هنوز چیزی از آن استخراج نشده است. هر چند ما از سال 1376 در این حوزه فعالیت می کنیم اما تنها به بخشی از مطالب حوزه دوران دفاع مقدس در تهران پرداخته ایم.

وی ادامه داد: کسی در شهرستان ها در این خصوص فعال نیست و اگر محققان خوبی داشته باشیم؛ آثار ایثارگران دوران دفاع مقدس شهرستان ها را که از نظر کمی و کیفی قابل عرضه به مخاطبان هستند تا نسل جدید با ایثارگری ها و دلاوری های پدران خود آشنا شوند ارائه می کنیم.

مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح افزود: در حوزه عملیات دریایی نیز تاکنون فعالیت های خوبی انجام نشده و این حوزه نیز در بحث دفاع مقدس بکر است و باید در این زمینه نیز برای ثبت خاطرات آنان اقدام جدی کرد.

موسسه انتشاراتی روایت فتح در کنار فعالیت تصویری و مستمر شهید آوینی درخصوص ثبت دوران دفاع مقدس افتتاح شده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران دایر است.

فراهنگ**1293**م.ب**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 946 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار