دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 13:46

حداد عادل: استقبال از نمایشگاه کتاب خوب است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس فرهنگستان زبان ادبیات فارسی در مورد ارزیابی استقبال از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: شواهد نشان می دهد حضور خیل معتقدان به کتاب و کتاب خوانی در نمایشگاه خوب است؛ امیدوارم تا پایان همین گونه باشد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه کتاب باید هر سال پربارتر و از نظر کمی و کیفی بهتر برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نمایشگاه لیستی از کتاب های مدنظر خود تهیه می کنید؟ افزود: بله در طول سال اقدام به تهیه لیست کتاب کرده و در نمایشگاه خریداری می کنیم.

رییس بنیاد سعدی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که آیا این آثار و کتب را برای فرهنگستان زبان ادبیات فارسی تهیه می کنید یا کتابخانه شخصی؟ گفت: فرهنگستان خود مجازا اقدام به تهیه کتب مورد نیاز می کند، اما شخصا 6 ماه قبل از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نام برخی از کتب را یادداشت و آنها را در این مکان تهیه می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که آیا در لیست کتب شخصی شما کتاب های داستان و رمان هم جا دارد؟ اظهار کرد: به طور معمول به دلیل مشغله کاری، وقتی برای خواندن این گونه آثار ندارم، اما اگر کتاب معروف و ممتاز باشد حتما برای کتابخانه شخصی آن را تهیه می کنم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رمان های مربوط به دفاع مقدس را امسال بیشتر از سال گذشته مطالعه کردم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه راهی را برای انتخاب بهتر مخاطب برای تهیه کتاب از میان هزاران کتاب پیشنهاد می کنید؟ گفت: در حال حاضر اشخاص و ناشران کتاب های تخصصی مدنظر را انتخاب می کنند، آن کسی که برای تهیه کتاب به نمایشگاه آمده فهرستی از قبل تهیه و با ورود به این جا به صورت مستقیم به سوی کتاب مدنظر وغرفه مربوطه می رود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**1355**ن.پ**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1099 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار