دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 13:15

گنجینه های کتاب در اماکن عمومی استقرار یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک نویسنده گفت: نهادهایی مثل شهرداری باید با استقرار گنجینه های کتاب ها در اماکن عمومی از جمله وسایل نقلیه و بوستان ها شهروندان را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنند.
سولماز محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: باتوجه به این که امروزه امکانات زیادی در دسترس همگان وجود دارد باید نهادهایی مانند شهرداری ها با قراردادن گنجینه های کتاب ها در وسایل نقلیه عمومی ، بوستان ها و سایر اماکن تفریحی مردم را کتابخوان کند.

وی توضیح داد با این کار حتی باتوجه به اتلاف وقت هایی که در مترو ، ترافیک و اتوبوس صرف می شود می توانیم بهترین استفاده را از کتاب خواندن حتی در حجم های بسیار کوچک ببریم.



** بسته های مطالعاتی

محمدی در ادامه گفت: امروزه با حجم بالایی از کتاب هایی مواجه هستیم که همه ساله وارد بازار نشر می شود. طبیعی است که این حجم عناوین مخاطبان را در انتخاب کتاب های مناسب سردرگم می کند.

وی افزود: شناسایی کتاب های خوب از این تعداد و پیدا کردن مسیر درستی برای مطالعات هدفمند کار دشواری است. به همین دلیل بسته های مطالعاتی در اصل تلاشی هستند برای کمک به خوانندگان به منظور دسترسی هرچه سریع تر و دقیق تر به منابع ارزشمند در موضوعات مختلف.



** پژوهش در مسیر هدفمند

وی در ادامه افزود: باتوجه به آن که همه می دانیم کتاب یک محصول فرهنگی است و نباید به عنوان یک کالا به آن نگریست ، لذا نویسندگان و ناشران همواره باید تلاش کنند تا در یک مسیر هدفمند و انجام پژوهش ها و مطالعات ذائقه ها و سلایق مخاطبان را در هر گروه سنی بررسی کنند تا بتوانند در یک مسیر درست و نگرش اصولی با شناخت و درک تفاوت ها، کتاب هایی را تولید کنند که مخاطبان زیادی شوق خواندن آنها را داشته باشند.

محمدی گفت: ضرورت دارد علاوه بر کسب اطلاعات کتاب شناختی یک معرفی اجمالی از کتاب ها با برگزاری میزگردهای مختلف در کانون های ادبی ، فرهنگی و اجتماعی که رسانه ها نقش اساسی در این زمینه دارند؛ نسبت به تجدید کتابخوانی کوشش شود.



** مطالعه هوشمند

وی در ادامه اظهار کرد مطالعه هوشمند و هدفمند اصل اساسی در تولید و تدوین سیرهای مطالعاتی است. همراهی و هدایت مخاطبان بواسطه بهره گیری از نخبگان و طرح و کمک به تبلیغ و ترویج کتاب های خوب و مفید فرآیندی اساسی در جهت بالابردن جایگاه کتابخوانی است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران آغاز به کارکرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ ** 9022 ** د . الف** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 868 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار