دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 12:45

زبان اسلام کتاب است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل انتشارات براق که ناشر نمونه سال 93 معرفی شد گفت: زبان اسلام کتاب است نه شمشیر بنابر این باید منش ها، الگوها، اصول و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و غیره را در قالب کتاب بیان کنیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، صفا امیری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ناشران باید تلاش کنند که حتی در ترجمه کتاب ها به عربی، انگلیسی و فرانسه که به کشورهای اطراف صادر می کنند رفعت اسلامی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه این مهم ترین کار فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه و حتی در بخش بین الملل است اظهار داشت: همانطور که می دانیم زبان اسلام کتاب است نه شمشیر باید منش ها، الگوها، اصول و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و غیره را در قالب کتاب بیان کنیم .

این ناشر نمونه 93 در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی چگونه می توان با تبعیت از بزرگان دین موقعیت اسلام را در غالب تولید کتاب به گوش جهانیان رساند ادامه داد: ما رهبر واحدی در کشور داریم که خط مشی ها و قرمزها را ایشان تعیین می کنند باید با تبعیت از فرمان های وی همگان این خط مشی ها را در تولید کتاب الگو قرار دهند.

امیری با اشاره به اینکه مدارس مهم ترین پایه های اصلی ترویج کتاب خوانی میان مردم است گفت: ما باید در مدارس کتابخانه های مجهزی داشته باشیم و با اختصاص ساعتی از درس به عنوان کتاب خوانی فرهنگ مطالعه را در میان دانش آموزان ترویج دهیم.

مدیرعامل انتشارات براق تصریح کرد: آن وقت می توان کودکان را به راحتی و بدون هزینه کتاب خوان کرد البته این اقدام که یک کار فرهنگی است یک روزه نتیجه بخش نخواهد بود بلکه چندین سال برای رسیدن به موفقیت زمان می خواهد.

امیری مهم ترین ویژگی یک کتاب خوب را بیان واقعیت ها دانست وافزود: نویسنده و یا ناشر نباید با دروغ گویی تیراژ کتاب را بالا برده و فقط به فکر سود آوری باشد بیان واقعیت ها مردم را علاقه مند به مطالعه می کند.

امیری در پایان گفت: انتشارات براق امسال با 500 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی حضور دارد که ازاین تعداد حدود 60 عنوان چاپ اول است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب که 16 اردیبهشت ماه جاری با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9022**ن.پ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 995 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار