دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:45

دست های پر از کتاب/ بازدیدکنندگان از نمایشگاه می گویند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر چه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود شاهد حضور بیشتر بازدیدکنندگان است مراجعه کنندگانی که سعی می کنند دست خالی از مصلی تهران خارج نشوند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هر چند برخی از بازدیدکنندگان در باره قیمت های کتاب ها نظرات مختلفی دارند اما حتی قیمت بالای برخی کتاب ها نیز نتوانسته آنان را از خرید این محصول فرهنگی بازدارد.

در پنجمین روز از نمایشگاه بازدید کنندگان نظرات متفاوتی در خصوص خدمات، نشریات و قیمت های ارایه شده داشتند.

در شبستان اصلی یکی از بازدید کنندگان تبریزی در گفت و گو با ایرنا قیمت های ارایه شده را مناسب اعلام کرد و افزود: متاسفانه اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب ضعیف بوده و مدت 30 دقیقه طول کشید تا غرفه مورد نظر خود را پیدا کردم.

سید علی میر عباسی وند گفت: موضوع بندی کتاب ها وغرفه ها مناسب است اما دست یابی به آنها مشکل است انتظار داشتم دکوراسیون امسال متفاوت تر از پارسال باشد و دست یابی به غرفه ها راحت و آسان تر انجام شود.



** قیمت ها مناسب و نامناسب

یک دانشجوی دکتری نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا قیمت کتاب ها در نمایشگاه کتاب امسال را مناسب دانست و افزود: متاسفانه نقشه نمایشگاه رسا نیست و اطلاع رسانی موضوعی نیز درخصوص کتاب ها ضعیف است .

اقدس بیگلو افزود: مراکز جستجو کم است و انتظار داشتیم امسال نسبت به سال قبل محل های بیشتری برای اطلاع رسانی وجستجو در داخل سالن تعبیه شود.

یک دانشجو از شهرستان مهاباد افزود: تنها مشکل من اطلاع رسانی نامناسب برای جستجوی کتاب ها و پیدا کردن غرفه ها از روی نقشه بود.

علی حیدری که خود را فارغ التحصیل رشته کارشناسی جامعه شناسی معرفی کرد نمایشگاه کتاب را نسبت به سال قبل خلوت تر دانست و افزود: به نظرم نداشتن پول کافی در دست مردم و تخفیف کم کتاب ها از دلایل کاهش حضور مردم در نمایشگاه کتاب است.

میلاد سلطان لو دانشجوی رشته الکترونیک از دانشگاه آزاد قزوین نیز گفت: قیمت ها برای دانشجویان بسیار بالا است و ما توان خرید کتاب های تخصصی خود را نداریم .

وی که در سالن ناشران دانشگاهی با خبرنگار ایرنا گفت وگو می کرد گفت: تعداد بن کتاب توزیع شده در بین دانشجویان کم است و ما بن کتاب مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کرده ایم .



** غرفه کودک

یکی از والدین که برای خرید کتاب به بخش ناشران کتاب کودک مراجعه کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: عنوان کتاب ها نسبت به سال قبل تغییری نکرده و بیشتر غرفه ها کتاب های مشابهی را عرضه می کنند.

وی نقشه ارایه شده برای راهنمایی بازدید کنندگان را تا حدی مناسب دانست و افزود: اما سیستم جستجوی نرم افزاری نمایشگاه ضعیف و ناقص است .

امیرفغانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ناشران کودک در محوطه و زیر چادرها خاطر نشان کرد: این مکان برای ناشران کودک مناسب نیست زیرا با بارش باران و وزش باد، گردوخاک همه جا را فرا می گیرد و سیستم تهویه مناسبی نیز دراین محل وجود ندارد.

محمد نوقابی که در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کند با اظهار رضایت از خدمات عمومی در نمایشگاه افزود: به نظرم باید زمان برگزاری نمایشگاه بیشتر و تخصصی تر شود تا بتوان به راحتی و سهولت از همه محصولات دیدن کرد.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده است.

در این نمایشگاه 165 هزار کتاب خارجی به نمایش گذاشته شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید کنندگان دایر است.

فراهنگ **1293**ن.پ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1169 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار