دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 10:30

آغاز ششمین روز نمایشگاه کتاب/ خواندن، گفت و گو با جهان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش وارد ششمین روز خود شد رویدادی که با شعار خواندن، گفت و گو با جهان درصدد است بیشتر به اهمیت این رسانه در تعامل با دنیا توجه کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا کتاب در واقع یک ابزار فرهنگی جهانی برای ارتباط با دنیای اطراف است و از این رو این رسانه می تواند تاثیرات شگرفی در روابط انسان ها ایجاد کند.

از طریق کتاب آدمی با آداب،رسوم، فرهنگ ها، ارزش ها، هنجارها و علوم مختلف آشنا می شود که در نهایت به تغییر رفتار انسان ها منجر می شود.

کتاب خواندن یکی از ارزشمند ترین راه های ارتباط میان انسان هاست. وقتی ما کتاب می خوانیم وارد یک گفت و گوی بیکران در حوزه دانش و فرهنگ می شویم.

هسته مرکزی این شعار بر این موضوع تاکید دارد که کتابخوانی یک نوع گفت و گو کردن است که هم می تواند در داخل کشور اتفاق بیفتد و هم در سطح بین المللی.

از آنجا که ایران همیشه قصد داشته است که با فرهنگ های مختلف ارتباط داشته باشد و به معرفی فرهنگ خود بپردازد و دیگر فرهنگ ها را نیز بشناساند، در این گفت وگو می توانیم فرهنگ خود را بشناسانیم، از این رو به تعبیری بهتر خواندن، گفت و گو با جهان است.

از طریق کتاب و محصولات مکتوب می توانیم فرهنگ و آداب و رسوم مردمان خود را به جهانیان بشناسیم و نمایشگاه کتاب بهترین مکان برای معرفی و شناسایی این ارزش ها به جهانیان است.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و این مکان بهترین محیط برای این گفت و گو و تعامل است.

در بیست و هشمین نمایشگاه بین المللی کتاب 165 هزار کتاب خارجی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید کنندگان دایر است.

فراهنگ 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 992 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار