دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

اطلاعات در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«لاریجانی: مجلس با مذاکره هسته ای زاویه ندارد»،«رونمایی از کتاب 17 جلدی یاران امام در آیینه اسناد ساواک» و «طرح های وکیل خانواده و بیمه وکالت درکشور اجرا می شود» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز دوشنبه محسوب می شود.
این روزنامه تیتر یک را با عنوان لاریجانی: مجلس با مذاکره هسته ای زاویه ندارد، بازتاب داد و نوشت: رییس مجلس در جلسه صبح دیروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، بر حمایت جدی از تیم مذاکره کننده هسته ای و پرهیز از واکنش های سریع و بدون فکر در این زمینه تاکید کرد. سید باقر حسینی نماینده مجلس در گفتگو با ایسنا، به نقل از دکترعلی لاریجانی که در این جلسه حضور داشت ،افزود: رییس مجلس به شدت با واکنش های تند از جمله ارایه طرح های غیرکارشناسی 3 فوریتی که اکنون به امضای چند نماینده رسیده است به شدت مخالفت کرد. وی ادامه داد: رییس مجلس تاکید داشت :'ما با تیم مذاکره کننده هسته ای هیچ زاویه ای نداریم، بنابراین باید به دور از واکنش های عجولانه اجازه دهیم تیم مذاکره کننده پای میز مذاکرات، اهداف نظام را به کرسی بنشاند. مقام معظم رهبری حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام داشته اند بنابراین ما هم در مجلس باید تابع معظم له باشیم. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: لاریجانی همچنین در این جلسه متذکر شد : اکنون در آمریکا سیاستمداران این کشور در 2 حزب دموکرات و جمهوریخواه با یکدیگر مشکل دارند ،اما ما در جمهوری اسلامی ایران با تیم مذاکره کننده هسته ای هیچ مشکلی نداریم بلکه از آنان حمایت می کنیم ؛بنابراین بهتر است به دور از جوزدگی و تصمیمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور یک بیانیه باشد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب موضوع رونمایی از کتاب 17 جلدی «یاران امام در آیینه اسناد ساواک»، نوشت: مجموعه 17 جلدی یاران امام خمینی(س) در آیینه اسناد ساواک به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ظهر دیروز یکشنبه 20 اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد. به گزارش جماران، حمید انصاری قایم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در ابتدای این مراسم اظهار کرد: اسناد تاریخی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی ارزش فراوانی دارد و ما برای تبیین حقیقت، اصالت و حقانیت انقلاب اسلامی نیازمند این اسناد هستیم، چرا که مدعیان انقلابی گری همواره در انقلاب ها بوده اند، هستند و خواهند بود. وی افزود: این مدعیان کسانی هستند که در پیروزی انقلاب نقش بارزی نداشتند یا حتی نقش بازدارنده داشتند، اما پس از آنکه دوران شکنجه استکبار تمام شده و نوبت به تقسیم غنایم و پست ها و مقام ها رسیده مدعی شده اند. این در حالی است که اسناد منتشر شده در این مجموعه به ما نشان می دهند یاران واقعی انقلاب و السابقون چه کسانی هستند.

طرح های «وکیل خانواده» و «بیمه وکالت» درکشور اجرا می شود، تیتر دیگر این روزنامه است. معاونت حقوقی ریاست جمهوری طرح های وکیل خانواده و بیمه وکالت رابرای اجرا در دست پیگیری دارد . به گزارش خبرنگار ما ، این مطلب را دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری دیروز هنگام دیدار از بخش های مختلف موسسه اطلاعات اعلام کرد و افزود : با اجرای طرح وکیل خانواده ، هر خانواده برای خود یک وکیل خواهد داشت تا هنگام ورود به هر اقدام اجتماعی از بروز مشکلات حقوقی پیشگیری شود، چرا که اکنون خانواده ها در آخرین مرحله بروز مشکل برای خود وکیل انتخاب می کنند. به گفته وی، به زودی همایش وکیل خانواده در دانشگاه تهران برگزار می شود تا وکلا ابعاد مختلف این طرح را بررسی کنند و بهترین وکالت و خدمات حقوقی با قیمت مناسب به مردم ارایه شود.

روزنامه اطلاعات عنوان اراضی کشاورزان یکپارچه سازی می شود را انعکاس داد و نوشت: «قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن اراضی» به منظور یکپارچه سازی قطعات اراضی زراعی کشاورزان داوطلب عضو شرکت های تعاونی تولید روستایی، پس از 11 سال به تصویب مجلس رسید و برای اجرا به سازمان مرکزی تعاون روستایی ابلاغ شد. حسین صفایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دیروز در یک نشست خبری اظهار داشت: این قانون که از سال 82 پیگیری می شد، در 15 بهمن پارسال در مجلس تصویب و پس از تایید شورای نگهبان در 29 اسفند، برای اجرا ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف تعاونی های تولید روستایی، یکپارچه سازی اراضی است، افزود: با اینکه 1334 تعاونی تولید داریم، ولی تاکنون برای یکپارچه سازی اراضی ابزار قانونی لازم را نداشتیم. با تصویب این قانون اگر دوسوم از کشاورزان عضو هر شرکت تعاونی تولید برای یکپارچه سازی اراضی موافقت کنند، این اقدام عملی و زمین های یک سوم کشاورزان باقیمانده، به طور قهری یکپارچه می شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع حمله تروریستی به زائران حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) 8 شهید برجاگذاشت،آورد: انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه الکراده بغداد، به شهادت هشت زائر شیعه شرکت کننده در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) انجامید. یک مقام پلیس عراق در این باره گفت: انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد، زائران شیعه ای را که در حال حرکت به سوی منطقه مرقد حضرت امام موسی کاظم(ع) در منطقه الکاظمیه واقع در شمال بغداد بودند، هدف قرار داد. یک منبع در وزارت کشور عراق تاکید کرد، بر اثر این انفجار همچنین 20 نفر نیز زخمی شده اند و این انفجار موجب شد تا دود غلیظی منطقه تجاری و پرتراکم الکراده را دربرگیرد.

گروه اطلاع رسانی**9348**9131

اطلاعات تکميلي

خواندن 1002 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار