دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

همشهری در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه عنوان های «چرا مؤسسات مالی غیرمجاز تعطیل نمی شوند؟» و «بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در نیمه راه» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.
این روزنامه تیتر یک را به موضوع چرا مؤسسات مالی غیرمجاز تعطیل نمی شوند؟ اختصاص داد و نوشت: اقدامات انجام شده برای ساماندهی مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز هنوز به جای مشخصی نرسیده است. در آخرین گزارشی هم که از سوی صندوق بین المللی پول منتشر شد، ضمن تأیید وجود 7هزار مؤسسه مالی غیرمجاز، عنوان شده بود که 5هزار از این مؤسسات در حال حاضر فعال هستند. این مؤسسات در حالی مشغول به فعالیت هستند که آذر ماه سال گذشته در پورتال بانک مرکزی لیستی از مؤسسات مالی و اعتباری و بانک های مجاز منتشر شد که تعداد آنها از 20عدد هم بیشتر نمی شد. البته مؤسسات و بانک های مجاز در همه شهرهای کشور دارای شعبه هستند ولی مؤسسات مالی غیرمجاز لزوما در همه نقاط کشور فعال نیستند. بعضی از این مؤسسات در سراسر کشور فعال هستند که تعداد آنها کمتر از عدد10 است. بعضی هم در یک یا چند استان فعالند و تعدادی هم تک شعبه ای هستند. حتی برخی از این مؤسسات به صورت صندوق در برخی مکان ها مانند مساجد یا برخی نهادها مستقر بوده و فعالیت می کنند. اما با این حال همین مؤسسات که 6تای آنها بسیار بزرگ هستند، مجموعا 20درصد از نقدینگی کشور را در اختیار دارند. حجم نقدینگی در حال حاضر بیش از 600هزار میلیارد تومان است.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در نیمه راه، نوشت: احمد یوسف زاده نویسنده «آن بیست و سه نفر» از یادداشت سردار قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار سپاه قدس بر این کتاب تحسین شده خبر داد که قرار است در آینده نزدیک منتشر و در چاپ های بعدی کتاب به مقدمه آن افزوده شود. پس از آنکه رهبر معظم انقلاب بر آن بیست و سه نفر تقریظ نوشتند، حالا سردار سلیمانی هم با خواندن این کتاب، آن را تحسین کرده است. کتاب آقای سفیر خاطرات محمدجواد ظریف که سال گذشته در نمایشگاه کتاب رونمایی شده بود، در یک سال به چاپ ششم رسیده و همچنان با استقبال مخاطبان نمایشگاه مواجه است. هر چاپ آقای سفیر در شمارگان هزار نسخه به بازار آمده و احتمال دارد چاپ هفتم آن هم در نمایشگاه بیست و هشتم عرضه شود.

واکنش دیرهنگام سازمان ملل به جنایت عربستان در یمن، تیتر دیگر این روزنامه است. یوهانس ون در کلاوو نماینده سازمان ملل متحد برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن، ضمن انتقاد شدید از حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق شمالی یمن، آن را در تضاد با قوانین بین المللی خوانده است. در همین حال معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری دبیرکل سازمان ملل روز گذشته درخصوص عملیات امداد رسانی و ارسال کمک های فوری به مردم مظلوم و بی دفاع یمن گفت و گو کردند.

روزنامه همشهری با انعکاس موضوع جریمه بی کیفیتی خودروسازان فقط سه درصد! نوشت: رکود در حالی حرف نخست این روزهای بازار خودروست که با ارایه درخواست خودروسازان، شورای رقابت در حال بررسی میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی است. رضا شیوا رییس شورای رقابت گفت: متاسفانه آمارهای کیفی ارایه شده حاکی از آن است که کیفیت خودروهای داخلی بهتر نشده و بر این اساس شورای رقابت جریمه ای معادل سه درصد میزان افزایش احتمالی قیمت خودروهای داخلی را در قیمت گذاری امسال این خودروها لحاظ می کند. امیدواریم مسوولان وزارت صنعت دقت بیشتری را در زمینه کیفیت خودرهای داخلی داشته و خودروسازان را ملزم به ارتقای کیفی محصولاتشان کنند.

این روزنامه با بررسی عنوان رقابت نفسگیر مثلث قهرمانی، نوشت: در حالی که فینال لیگ برتر فوتبال بین تراکتور و نفت تهران در تبریز برگزار می شود. سپاهان برای قهرمانی چشم به تساوی آن ها دارد. چهره قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست و نهم هم مشخص نشد تا همه چیز به هفته پایانی کشیده شود، دیروز در یکی از حساس ترین بازی های هفته تراکتورسازی در تهران یک برد فوق العاده را به دست آورد تا شانس خودش را برای قهرمانی بیشتر کند.

گروه اطلاع رسانی**9128**9131

اطلاعات تکميلي

خواندن 1038 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار