یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:30

رونمایی از 11 عنوان کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات در نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
در راستای تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، 11 عنوان کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، این دبیرخانه که مسئولیت سامان دهی محتوا در فضای مجازی را برعهده دارد، اولویت توجه به مسایل اخلاقی در این عرصه را بازشناخت و در همین راستا پروژه «مسایل اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات»را به گروه اخلاق دانشگاه قم واگذار کرد تا پژوهشگران و اندیشمندان متخصص در این زمینه نخستین گام ها برای پژوهش در این زمینه را بردارند.

هدف اصلی این پروژه تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات» است که پس از تکمیل منتشر خواهد شد، اما تولید منابع پژوهشی و اقلام فرهنگی که اقشار مختلف را اعم از نخبگان و فرهیختگان، دانشجویان، دانش آموزان و نهایتا عموم شهروندان با مسایل این حوزه آشنا سازد، از نظر دور نمانده است.

در همین راستا 11 عنوان کتاب با موضوع اخلاق و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد و اکنون در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است، عرضه شده است.

«مسائل اخلاق در فناوری اطلاعات در روایات اسلامی»، «به دنیای مجازی خوش آمدید»، «با فرزندان مان در دنیای مجازی»، «ماجرای علی و راینی»، «مسائل اخلاقی و اجتماعی در عصر ارتباطات»، «ماخذشناسی اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اخلاق فناوری اطلاعات از آغاز تا امروز»، «واژه نامه تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات و رایانش»، «اخلاق رایانه، تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات»، «سه کتاب در سه مقاله، گزارشی از آثار برجسته در زمینه اخلاق فناوری اطلاعات» و «منشورهای اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات» از جمله کتاب های منتشره است.

کتاب های یادشده که به سفارش دبیرخانه، توسط انتشارات دانشگاه قم به چاپ رسیده است، در سالن 18، راهرو 1، غرفه 237 نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عرضه عموم گذاشته شده است.

گفتنی است براساس درخواست رسمی مراکز پژوهشی، فرهنگی و علمی، کتاب ها با تخفیف 20 درصد ارائه خواهد شد.

اقتصام(1) 1836**1558

اطلاعات تکميلي

خواندن 1098 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار